اخبار اخبار تکنولوژی

ممانعت از خروج ۷۲۵ میلیون یورو از کشور با بومی‌سازی دانش در پارک فناوری پردیس

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی علم و آموزش ایران. مهدی صفری نیا رئیس پارک فناوری پردیس روز دوشنبه 28 شهریور 1403 ه بیست و دومین نشست سالانه پردیس فناوری اونم با حضور حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور دانمارک بانیان با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال 1402 هجری قمری رئیس جمهور را همراهی کرد و فروش محلی شرکت های عضو مجتمع را بالغ بر 603 هزار میلیارد ریال اعلام کرد. حجم فروش 603 هزار میلیارد ریال. 1830 هزار میلیارد ریال.

تولید و اضافه شدن 288 محصول جدید به مجموعه محصولات پارک فناوری پردیس در سال 1402 از دیگر دستاوردهای این گروه بود که سفری نیا به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، بیش از 30 محصول از شرکت های عضو به 30 کشور جهان صادر شد و این شرکت ها با بومی سازی دانش و فناوری و تولید محصولات پیشرفته توانستند از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند. سال 1402 هجری قمری به مبلغ 725 میلیون یورو.

همچنین اعضای این مجموعه در سال گذشته بیش از 21800 میلیارد ریال (معادل 3.6 درصد فروش سالانه) در فعالیت های تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کردند.

جلوگیری از خروج 725 میلیون یورو از کشور با بومی سازی دانش در پارک فناوری پردیس

سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارک فناوری در محوطه دانشگاه
حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک فناوری پردیس در سال 1402 هجری شمسی بالغ بر 230 هزار میلیارد ریال بوده و از این سرمایه گذاری کل سرمایه گذاری های انجام شده از زمان تأسیس پارک به حدود 480 هزار میلیارد ریال رسیده است.

تاکنون بیش از 357 هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و فناوری توسط بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس ایجاد شده است و کل مساحت طراحی شده توسط بخش خصوصی در پارک بیش از 1.2 میلیون متر مربع است.

پیگیری تصویب قوانین حمایتی از اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور
در راستای حمایت بیشتر از اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور در سال 1402، پیگیری مصوبه «آیین نامه اساسی توسعه و سرمایه گذاری پارک فناوری پردیس»، ایجاد منطقه بین المللی نوآوری در ایران و حذف کد سند منحصر به فرد از فهرست ملی. پورتال صدور مجوز (جهت تسهیل در فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی و پروانه فعالیت شرکت های فناوری) در دولت توسط پارک و منعقد گردید.

اکنون چهار دستگاه اداری (مجتمع حل اختلاف دانش بنیان، اداره حریم شهر پردیس، مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی) و 40 دستگاه خدمات عمومی وجود دارد. ارائه دهندگان ارائه خدمات در پارک فناوری پردیس.

پارک فناوری پردیس از تجاری سازی محصولات فناورانه حمایت می کند
برگزاری 49 دفتر ارائه خدمات مشاوره ای (حقوقی، سرمایه گذاری و تجاری)، برگزاری 2861 ساعت آموزشی، تسهیل در جذب بیش از 317 نیروی متخصص در شرکت های عضو و فعالیت بیش از 20 نیروی متخصص در قالب دوره های تخصصی سیستم بازرگانی در عضویت. شرکت ها این باغ در سال 1402 هجری قمری از جمله آثار باغ در این فصل بوده است.

جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور
پارک فناوری واردیس با ایجاد فرصت های شغلی و همچنین فعالیت شرکت هایی که تاسیس کرده است توانسته نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور را جذب کند و بهترین پارک فناوری در جذب این نخبگان در کشور به شمار می رود.

پارک فناوری پردیس به عنوان اولین پایگاه همکار طرح همکاری با کارشناسان و تجار ایرانی خارج از کشور، تاکنون موفق به جذب 64 نفر از این کارشناسان در اشکال مختلف از جمله فعالیت های استارتاپی، هسته فناوری، شتاب دهنده ها و برگزاری کارگاه های آموزشی شده است.

جلوگیری از خروج 725 میلیون یورو از کشور با بومی سازی دانش در پارک فناوری پردیس

تامین مالی نیازهای واحدهای فناورانه و دانشی
به منظور کمک به تامین نیازهای واحدهای فناور و دانش در سال گذشته تسهیلات، صدور ضمانت نامه و سرمایه گذاری در پروژه های شرکت فناور به مبلغ 13 هزار میلیارد ریال از طریق صندوق توسعه فناوری های نوین انجام شد. بر این اساس 217 ضمانت نامه به ارزش 7920 میلیارد ریال به شرکت های عضو اعطا شد.

سرمایه گذاری در پروژه های شرکت فناوری به ارزش 4620 میلیارد ریال و ارائه بیش از 81 فقره تسهیلات به ارزش 490 میلیارد ریال از دیگر فعالیت های ستاد پارک فناوری پردیس در راستای تامین مالی شرکت ها در سال 1402 هجری شمسی است.

تامین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ و تخصصی کشور
برگزاری بیش از 900 نشست عرضه و تقاضای فناوری در سال 1402 از دیگر برنامه های این مجموعه بود به طوری که در سال 1402 همکاری با 30 شرکت بزرگ صنعتی (شامل پالایش نفت، پتروشیمی، معدن و صنایع انرژی زا) اجرا شد.

همچنین سه پروژه ملی با هدف کاهش عدم تعادل بنزین، گاز و برق در کشور برای رفع نیازهای فناورانه صنایع بزرگ و تخصصی کشور با تکیه بر توان تخصصی و فنی کشور شناسایی شد. شرکت های عضو

همکاری و تعامل با صنایع منجر به انعقاد قرارداد بین مجتمع و صنایع به ارزش حدود 2 هزار میلیارد ریال و انعقاد قرارداد بومی سازی فناوری به ارزش 7500 میلیارد ریال با مشارکت مجموعه شد.

برنامه های ملی و بین المللی پارک فناوری پردیس
شبکه ملی فن بازار ایران به عنوان بازار تبادل فناوری در کشور توسط پارک فناوری پردیس مدیریت و توسعه می یابد. این شبکه در حال حاضر شامل 37 دفتر منطقه ای و تخصصی وانپازار در استان های کشور می باشد.

عملکرد اقتصادی شبکه ملی فن بازار ایران در سال 1402 به بیش از 16500 میلیارد ریال شامل بازاریابی و فروش محصولات و جذب سرمایه برای پروژه های فناوری رسید و تاکنون 19 هزار سفارش محصول و فناوری در سامانه فن بازار ثبت شده است.

از سوی دیگر، این نمایشگاه در سیزدهمین دوره نمایشگاه INOTEX2024 به عنوان بزرگترین محل تجمع اجزای مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، شاهد حضور بیش از 100 هزار بازدیدکننده از 15 کشور جهان در نمایشگاه بود. بیش از 451 شرکت و استارت آپ شرکت کردند.

همچنین جلسات B2B بین هیئت های تجاری خارجی و شرکت های فناوری داخلی برگزار شد و در نهایت قرارداد انتقال فناوری به ارزش 10 میلیون یورو بین شرکت های ایرانی و آفریقای جنوبی منعقد شد.

این پارک همچنین نمایشگاه ایران هلث 1403 را با هدف توسعه فناوری های سلامت در کشور و توسعه صادرات شرکت های دانش و فناوری در حوزه سلامت با حضور 602 شرکت از 17 کشور جهان و بیش از 15 هزار نفر از جمله 75 هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند.

تقویت و توسعه اکوسیستم کارآفرینی کشور از دیگر ماموریت های ملی است که مرکز شتابدهی نوآوری در پارک فناوری واردیس دنبال می کند. در حال حاضر 24 فضای کار مشترک و 71 شتاب دهنده در قالب تیم های نوپا و نوظهور گواهی عضویت از مرکز شتاب گرفته اند.

بنیاد علم و فناوری مصطفی (صلی الله علیه و آله) با حمایت و همکاری پارک فناوری فردیس برنامه های مختلفی را در راستای ترویج و توسعه علم و فناوری در جهان اسلام اجرا می کند. به همین منظور پنجمین مراسم توزیع جایزه مصطفی (ص) در شهر اصفهان در سال 1402 هجری شمسی به منظور تجلیل از پنج تن از علمای برگزیده برگزار شد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات علمی KANZ در رشته های صنایع غذایی و کشاورزی، تجهیزات بهداشتی و پزشکی، آب، انرژی و محیط زیست، الکترونیک و رباتیک، هوش مصنوعی و ICT و صنایع معدنی، برگزاری دهمین دوره بین المللی رویداد تبادل تجربیات علمی و فنی (STEP) و برگزاری نشست یلدا برای ترویج علم یکی دیگر از همکاری‌های پارک فناوری پردیس و بنیاد مصطفی (ص) در سال 1402 بود.

بازدیدهای محلی و بین المللی از پارک فناوری پردیس
در سال 1402 هجری قمری بیش از 115 هیئت داخلی و خارجی در سطوح مختلف به علاوه بیش از 15600 استاد، دانشجوی دختر و پسر در قالب 280 گروه از پیشروان پیشرفت از پارک فناوری پردیس و شرکت های عضو بازدید کردند.

زیرساخت ها و امکانات رفاهی شهری در پارک فناوری پردیس
از زیرساخت ها و امکانات شهری ایجاد شده در پارک فناوری پردیس می توان به 106 کیلومتر شبکه فیبر نوری، کابل مسی، شبکه برق به ظرفیت 95 مگاوات، شبکه آب، تصفیه خانه، شبکه گاز به ظرفیت 25000 مترمکعب و 15 هکتار اشاره کرد. زمین وی به فضای سبز و 22 هکتار از معابر عمومی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، پارک فناوری پردیس که دارای دو شعبه است، پس از بیش از دو دهه فعالیت به مساحت 470 هکتار گسترش یافته است. 484 عضو اصلی پارک با بیش از 9000 نیروی انسانی به همراه استارتاپ‌ها در کارخانه‌های نوآوری، خانواده پارک فناوری پردیس را تشکیل می‌دهند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال