اخبار اخبار اقتصادی

معاون تعاون از بدنه بخش انتخاب شود

تبلیغات بنری


عبدالله بهرامی در گفت و گو با مجله توژال در ارزیابی دلایل ضعف بخش تعاون در سال های گذشته اظهار داشت: فکر می کنم یکی از موضوعاتی که باعث تضعیف بخش تعاونی شد ادغام این وزارتخانه بود. تعاون و در وزارتخانه ای ادغام شد که خودش مسائل سختی دارد.

وی ادامه داد: بخش تعاون یک بخش خصوصی است و با همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی متفاوت است، اما این ادغام به بخش تعاون ضربه زد، در حالی که ارتباطی با وزارتخانه ندارد و بهتر بود با وزارت حراست ادغام می‌شد. و بخش تجارت

به گفته بهرامی، در وزارت کار بیشتر موضوعات مربوط به کارگر، کارفرما، شستا و تامین اجتماعی مطرح است، در حالی که بخش تعاون یک بخش اقتصادی است و به حوزه مصرف، مسکن و اشتغال مرتبط است. . انباشت سرمایه کوچک. اما با ادغام به تدریج ضعیف شد و برنامه ها و راهکارهای بلندمدت برای توسعه این بخش اجرا نشد.

این فعال تعاونی در عین حال اظهارات وزیر تعاون درباره تعاونی ها و دخالت های دولت در تضعیف بخش تعاون را یادآور شد و گفت: آقای المیدانی به این موضوع انتقاد کرد که چرا در سال های اخیر تعاونی دیده نشده است. و دخالت‌های دولت و عدم اعتقاد به آن، بخش تعاون را در تضعیف این بخش موثر توصیف کرد. طی سال های گذشته عوامل زیادی در شکست تعاونی ها و تضعیف تعاونی ها نقش موثری داشتند که دخالت دولت یکی از این عوامل بود.

بهرامی افزود: اکنون که به گفتمان تعاونی اعتقاد دارند و بخش تعاون را مظلوم می دانند، انتظار می رود این موضوع را در عمل نشان دهند و اقدامات عملی برای ارتقای تعاونی ها انجام دهند.

وی از وزیر تعاون خواست تا از بدنه و مدیریت تعاونی معاونت را برای تعاون انتخاب کند و گفت: فردی که به سمت عامل تعاونی منصوب می شود باید ابتدا به مدیریت تعاونی اعتقاد داشته باشد و از مشکلات و چالش های موجود آگاهی کافی داشته باشد. بخش تعاون می تواند از ظرفیت های باقی مانده بخش تعاونی استفاده کند و در راستای اجرای قوانین تعاونی گام بردارد.

تبلیغات بنری