اخبار اخبار اقتصادی

مصرف در میان آمریکایی‌ها رکورد زد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، با توجه به اینکه انتظار می رفت تورم در سال آینده کاهش یابد و درآمد خانوارها بهبود یابد، تمایل مصرف کنندگان ایالات متحده در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید، اما به گزارش توژال، دیدگاه ها در مورد بازار کار در بحبوحه کاهش مشاغل کاهش یافت.

قیمت واردات در ماه گذشته 0.3 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از دسامبر 2023 است، پس از افزایش 0.1 درصدی در جولای. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که قیمت‌های واردات، بدون احتساب عوارض گمرکی، 0.2 درصد کاهش یابد. قیمت واردات پس از افزایش 1.7 درصدی در ژوئیه در 12 ماه منتهی به آگوست 0.8 درصد افزایش یافت.

قیمت‌های واردات آمریکا در ماه آگوست با کاهش هزینه‌ها در طیف گسترده‌ای از کالاها، بیشترین کاهش را در هشت ماه اخیر داشت که نشان می‌دهد تورم داخلی در ماه‌های آینده به کاهش خود ادامه خواهد داد.

با کاهش فشار قیمت ها، فدرال رزرو اکنون بر بازار کار متمرکز شده است، که پس از رشد شدید شغل در سال گذشته، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. فدرال رزرو نرخ های بهره را برای بیش از یک سال در محدوده فعلی 5.25 تا 5.50 درصد نگه داشت و در سال های 2022 و 2023 آن را 525 واحد افزایش داد.

قیمت سوخت وارداتی در ماه گذشته 3 درصد و قیمت فرآورده های نفتی 3.2 درصد کاهش یافت. قیمت سوخت در ماه جولای 1.1 درصد افزایش یافت. قیمت مواد غذایی پس از افزایش 1.5 درصدی در ماه جولای 0.1 درصد کاهش یافت.

قیمت واردات بدون احتساب سوخت و مواد غذایی 0.1 درصد کاهش یافت. قدرت دلار در برابر ارزهای شرکای تجاری اصلی ایالات متحده، تورم وارداتی را تا حد زیادی تحت کنترل نگه داشته است. قیمت کالاهای عمده وارداتی در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش داشته است. قیمت کالاهای سرمایه ای وارداتی با حمایت ماشین آلات غیر برقی 0.1 درصد افزایش یافت. قیمت خودروها و موتورهای وارداتی پس از افزایش 0.4 درصدی در تیرماه تغییری نکرد.

بهای تمام شده کالاهای مصرفی وارداتی بدون احتساب خودرو برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و کالاهای مصرفی تولید نشده 2 درصد کاهش یافت.

قیمت واردات در چین پس از پنج ماه بدون تغییر 0.2 درصد کاهش یافت. در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.4 درصد کاهش داشته است. هزینه کالاهای وارداتی از کانادا 1.4 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از دسامبر 2023 بود. قیمت کالاهای وارداتی از مکزیک 0.3 درصد کاهش یافت. اما قیمت کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا پس از کاهش 0.4 درصدی در ماه جولای، 0.2 درصد افزایش یافت.

این گزارش همچنین نشان داد که قیمت های صادراتی پس از افزایش 0.5 درصدی در ماه جولای، در ماه گذشته 0.7 درصد کاهش یافت. قیمت محصولات کشاورزی و غیرکشاورزی در ماه گذشته کاهش یافت. قیمت سویا، ذرت، گندم و میوه کاهش یافت. قیمت لوازم و مواد صنعتی و همچنین کالاهای سرمایه ای کاهش یافت و قیمت های بالاتر برای کالاهای مصرفی، خودرو و مواد غذایی غیر کشاورزی را جبران کرد.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو آمریکا چرخه کاهش سیاست‌های مورد انتظار خود را از چهارشنبه آینده آغاز کند و کاهش نرخ بهره را حدود 25 واحد پایه تضمین کند.

رویترز گزارش داد که قیمت های صادراتی پس از افزایش 1.2 درصدی در ماه جولای، در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.7 درصد کاهش یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال