اخبار اخبار فرهنگی

مشکلی که باعث استقبال از یک نمایشگاه پوشاک شد

تبلیغات بنری


حمیدرضا امیدی در گفت و گو با مجله توژال درباره میزان تقاضا برای نمایشگاه پوشاک هدی پنگ نسبت به دوره های قبل گفت: این دوره از نمایشگاه برای اولین بار در صحن امام خمینی(ره) برگزار شد. خداوند روحش را قرین رحمت کند) مسجد. خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و بر اساس آنچه از دوربین های آماری به دست آمد، به نظر می رسد استقبال از پنجمین دوره نمایشگاه نسبت به دوره چهارم حدود دو برابر شده است.

40 هزار نفر در هفته تعطیلات تهران به نمایشگاه لباس رفتند!

وی استقبال مثبت را برآورد کرد و گفت: بر اساس برآوردهای آماری حدود 40 هزار نفر از نمایشگاه پوشاک هدی بنگ بازدید کردند.

العمیدی ​​با اشاره به اینکه غرفه داران در نمایشگاه معمولاً آمار ریالی فروش خود را ارائه نمی کنند، گفت: اما با توجه به اینکه نمایشگاه به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برگزار شده است. به مناسبت روز مادر تدابیری اندیشیدیم که تعداد آنها را افزایش دهیم. حجم فروش اکثر کیوسک ها رضایت بخش بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی ادارات و آموزش مجازی مدارس در هفته گذشته تاثیری در تقاضای نمایشگاه هدی بانگ داشته است، گفت: طبیعتا تعطیلی ها دست خانواده ها را برای حضور در نمایشگاه بازتر کرد و این امر شاید یکی از دلایل این افزایش، همین استقبال در این دوره از نمایشگاه باشد. البته چالش‌های غیرمنتظره‌ای مانند قطعی برق نیز وجود داشت، اما خوشبختانه سیستم برق اضطراری موجود بود و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

بالاخره به مردها رسیدگی می شود!

مدیرعامل کانون فعالان و متخصصان حجاب درباره تفاوت این دوره از نمایشگاه با دوره های قبل توضیح داد: این بار تعداد غرفه های پوشاک مردانه نسبت به دوره های قبل افزایش یافت و به حدود 5 غرفه رسید که باعث افزایش تقاضای آنها شد. مردان به نمایشگاه؛ البته همچنان باید تعداد غرفه های پوشاک مردانه را افزایش داد.

روز تعطیل بود و مسئولان نیامدند!

با اشاره به اینکه در طول 10 روز برگزاری نمایشگاه هدی بنگ هیچ مسئولی از سوی کمیته برگزاری مد و لباس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نمایشگاه بازدید نکردند، گفت: با وجود اینکه از تعدادی از این عزیزان به صورت رسمی دعوت به عمل آوردیم، اما از این نمایشگاه دعوت به عمل نیاوردند. حضور در نمایشگاه، که ما نسبت داد دفاتر بسته!

استقبال از نمایشگاه ها به دلیل ضرر زیاد

امیدی تصریح کرد: تلاش برای برگزاری ششمین نمایشگاه الهدی اسفند ماه آینده ادامه دارد. تقاضای زیاد برای نمایشگاه پوشاک الهدی نشان از عدم وجود مراکز فروش ثابت لباس های عفیف دارد.. زمانی که مردم کمتر به مراکز فروش ثابت دسترسی داشته باشند، از این نمایشگاه ها استقبال می شود و به همین دلیل همواره سعی کرده ایم از مسئولان دعوت کنیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند تا ابتدا پای تولیدکنندگان بنشینند و مشکلات تولیدکنندگان را به طور ملموس درک کنند. روش و ثانیاً برای درک بهتر می توان نتیجه گرفت که میزان استقبال مردم از نمایشگاه های دوره ای خلأ در بستر فروش ثابت را نشان می دهد و باید به فکر این کمبود باشیم تا بر این اساس نیازی به برگزاری نمایشگاه نباشد. 4 بار در سال برای رفع نیاز مردم. اگر یک یا چند سکوی دائمی برای فروش لباس های عفیف داریم که پاسخگوی نیاز افراد جویای این لباس ها باشد، شاید برگزاری نمایشگاه لباس های عفیف سالی یک بار کافی باشد.

پلت فرم فروش اتوماتیک «دلگشا» نیز برچیده می شود.

وی با بیان اینکه در 5 نقطه تهران سکوهای دائمی فروش پوشاک وجود دارد که خطرناک ترین آنها کریدور دلگشا تهران است، گفت: سکوی دائمی فروش دلگشا کار و تلاش خود تولیدکنندگان است نه بخش دولتی. . در واقع حدود 60 تولیدکننده دور هم جمع شدند و با هزینه شخصی مغازه ای در این راهرو اجاره کردند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نقشی در امور مالی ایجاد این سکوی فروش دائمی نداشت و تنها یک بار مسئولان سازمان مد و لباس و دوربین های تلویزیونی به آنجا رفتند و کاری که انجام شد نوعی اقدام بود. تبلیغ این مرکز و معرفی آن به مردم اما نکته نگران کننده این است که در پاساژ دلگشا مالکان اجاره بهای فروشگاه را به شدت افزایش داده اند و باعث شده برخی فروشندگان دیگر قرارداد را تمدید نکنند که در واقع بستر بسیار خطرناکی برای فروش است. لباس حتی بعد از حدود 1 سال فعالیت مداوم گم می شود.

در حال حاضر خبری از پلتفرم فروش یاس نیست

مدیرعامل کانون فعالان و متخصصان حجاب درباره اخبار رسیده در دولت سیزدهم مبنی بر راه اندازی پلت فرم دائمی فروش پوشاک یاس در میدان حفتر تهران، گفت: طبق آخرین اخباری که در اختیار اینجانب قرار گرفته، این طرح با مواجهه مواجه شده و باعث شده است. مشکلات در مراحل اداری فعلا متوقف می شود.

الهادی را با رویدادهای لوکس مقایسه نکنید

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه هدی بانگ در مصلی امام خمینی (ره) باعث شد تا تخفیف های فرهنگی خوبی به غرفه داران اعطا شود، گفت: این نمایشگاه با کمترین هزینه و در عین حال رویدادهای مد و لباس برگزار شد. در هتل ها، و اصلا اینطور نیستند. در حالی که هزینه اجاره هر مترمربع غرفه در نمایشگاه الهدی بالغ بر یک میلیون و 650 هزار تومان بوده است، برخی از رویدادها برای هر لباس سلطنتی بین 10 تا 15 میلیون تومان اجاره می کنند.

پنجمین نمایشگاه هدی پوشاک ایرانی اسلامی از 30 تا 30 آذرماه از ساعت 11 الی 20 در راهرو شرقی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist