اخبار اخبار فرهنگی

مرور نتایج عملیات «شرهانی»

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، یگان های پیاده، هوابرد و توپخانه نیروی زمینی ارتش در تاریخ 29 تیر 1364 با هدف آزادسازی مواضع نیروهای ایرانی در منطقه شرهانی، عملیاتی را علیه نیروهای عراقی انجام دادند. منطقه در 27 تیر 1343 نیروهای عراقی توانستند به مواضع نیروهای ایرانی در منطقه شرهانی نفوذ کرده و بخشی از خطوط مقدم این منطقه را به تصرف خود درآورند و ایران عملیات تهاجمی را علیه این حرکت نیروهای عراقی انجام داد.

به این ترتیب لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش با همکاری گروهی از هوابرد و توپخانه گروه 33 توپخانه بلافاصله طرح عملیاتی خود را که یک روز بعد در 31 تیرماه با آتش سنگین توپخانه انجام شد، اجرا کرد. و پشتیبانی هوایی

در نتیجه این عملیات تعداد زیادی از نیروهای عراقی کشته یا مجروح شدند و ارتش کشورمان 50 نفر از این نیروها را به اسارت گرفت.

منطقه شرهانی در بالای رشته کوه حمرین و در استان ایلام و در مجاورت شهر دهران قرار دارد که در طول جنگ چندین بار شاهد عملیات های مختلف بوده است. این منطقه عملیاتی در مرز غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس از میدان های عملیاتی مهمی بود و در این مدت حدود 10 بار دست به دست شد و بسیاری از شهدای مفقود تحمیلی نیز به شهادت رسیدند. جنگ با این منطقه و اطراف آن مرتبط است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال