اخبار اخبار فرهنگی

مردم جهان برای برائت از رژیم صهیونیستی هزینه می‌دهند

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار ایرانی معاریو اکونومیست، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت اجلاس بزرگ و باشکوه حج در پنجم خردادماه گفتند: مسئله برائت امسال بیش از گذشته برجسته است. فجایع غزه، بی نظیر در تاریخ معاصر ما، گستاخی رژیم سفاک، مظهر ظلم و بی رحمی و البته زوال صهیونیسم، جایی برای هیچ ملاحظه و مماشاتی برای کسی باقی نگذاشت. یک فرد، حزب، ایالت یا فرقه مسلمان.

وی با تاکید بر اینکه احقاق حق امسال باید فراتر از موسم حج در کشورهای اسلامی و شهرهای جهان ادامه یابد، افزود: حقانیت رژیم صهیونیستی و حامیان آن به ویژه دولت آمریکا باید در گفتار و عمل باشد. ملت ها و دولت ها خود را آشکار می کنند و عرصه را بر جلادان تنگ می کنند. مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و آزار دیده غزه که شکوه صبر و مقاومتشان باعث تحسین و احترام جهانیان شد، باید از هر جهت حمایت شود.

رحیم مخدومی کدام وی کتاب یار کگاست را درباره اولین مناسک حج پس از کشتار 66 نوشت و رهبر انقلاب این کتاب را یکی از بهترین کتاب های سفرهای حج دانستند و در ادامه فریاد انکار رژیم صهیونیستی گفتند. و حامیان آن در کشورهای جهان: رسانه در سطح بین المللی و ایجاد آگاهی و روشنگری. تجارب چندین دهه انقلاب ما نشان داده است که تا زمانی که امپراطوری های خبری در دست مستکبران بود، ندای جفا به حق ایران اسلامی نه تنها به گوش جهانیان نرسید، بلکه به عقب رفت.

وی افزود: به راستی مستکبران اخبار را آنطور که می خواستند مهندسی می کردند. مثلاً در سفر حج که در سال 1351 با دوستانی از حوزه هنری تشریف آوردیم، یکی از تصمیمات ما این بود که تا حد امکان با زائرانی از سراسر دنیا که اغلب نگاه کاملاً اشتباهی به ایران و ایران داشتند ارتباط برقرار کنیم. انقلاب اسلامی بود و حتی با چند نفر از زائران و مصری ها برخورد کردیم که وقتی فهمیدند ما ایرانی هستیم موضع گرفتند و ما را تروریست خواندند.

مردم جهان تاوان تبرئه رژیم صهیونیستی را می پردازند
رحیم مخدومی، نویسنده و پژوهشگر

المخدومی ادامه داد: این زائران مصری مدعی بودند که ایران در رابطه با جنگ ایران و عراق به عراق حمله کرده است و در مورد حج خونین سال 66 نیز به این خبر جعلی معتقد بودند که ایرانی ها می خواهند کعبه را بدزدند و در ایران کار کنند. در واقع حتی اخبار مضحک نیز اثر خود را در بین مردم جهان به جا گذاشته است. و البته در سال های اخیر این تحریم توسط قدرت ایران و رسانه های بین المللی شکسته شده و دنیا صدای آن را شنیده است.

وی این میزان شکستن هژمونی رسانه ای غرب را کافی ندانست و گفت: اما وقتی رسانه های ایرانی و بین المللی صدای مظلوم فلسطین و غزه را پخش کردند، کار به جایی رسید که مردم آزاده جهان ایستادند. حتی در قلب اروپا و آمریکا، در دفاع از فلسطین کتک خوردند و مواضع خود را از دست دادند، اگر در این زمینه اطلاع رسانی نمی شد، مردم روشنگری نمی کردند و اشتباه نمی کردند. درباره وضعیت فلسطین

مدیر انتشارات رسول آفتاب در خصوص اینکه چه کسانی باید این اطلاعات را ارائه دهند، گفت: بخشی از این اطلاعات بر عهده نظام و دولتمردان است و از طریق صدا و سیما، سازمان های فرهنگی و سفارتخانه ها قابل تقویت است و باید روشنگری های بین المللی رخ دهد، اما این مقدار کافی نیست در زمان حکومت انقلابی این وظیفه به نحو احسن انجام می شد، در حالی که در بخش خصوصی، تشکل های مردمی وظایفی داشتند که به درستی انجام نمی شد.

وی افزود: عکاسان ما می توانند صدای مردم مظلوم غزه باشند. ناشران و نویسندگان نیز می توانند حقیقت فلسطینیان را به جهانیان منتقل کنند. همه رشته های هنری مانند نقاشی و خوشنویسی می توانستند چنین کاری انجام دهند اما به دلیل مدیریت آزاد در کشور این اتفاق نیفتاد. مثلا وقتی یک سینماگر با پول بیت المال و از مجاری دولتی راهی اسکار شد، ایران را پست و بدبخت نشان داد و این خیانت به دولتمردان لیبرال بود که متأسفانه به ملت و کشور خود وفادار نبودند. و نقش سربازان پیاده خارجی را بازی می کرد.

المخدومی افزود: بنابراین باید برای این موضوع چاره اندیشی شود. چون فرصت های زیادی را تاکنون از دست داده ایم. همه نخبگان علمی و فرهنگی و دولتمردانی که فرصت دارند در این زمینه مسئولیت دارند. اساتید دانشگاه و دانشمندان نیز می توانند در بخش بین المللی بسیار موثر باشند. طبیعتا میدان نقش خود را به خوبی ایفا کرد. ما با نیجریه روبرو هستیم که میلیون ها غیر مسلمان مسلمان و شیعه شده اند و این موضوع نقش حوزه را تبیین می کند.

وی افزود: در کشورهای مختلف شاهد هستیم که دانشجویان باهوش، جوان و توانمند جان خود را به دست می گیرند و صدای حقیقت را به گوش جهانیان می رسانند، اما عملکرد دانشگاه در این زمینه بسیار ضعیف بوده است. ” دولتمردان لیبرال برای ایجاد اختلاف بین منطقه و دانشگاه همیشه دانشگاه را در غرب نگه داشتند و دانشگاه را یک الزام و مطالبه قرار دادند و امیدوارم این مطالبه آزادی و استقلال و حقوق باشد. از ملت

مردم جهان تاوان تبرئه رژیم صهیونیستی را می پردازند

نویسنده کتاب قائدی درباره وظایف دولت ها و دولت ها در تبرئه رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: دانشجویان آزادی خواه آمریکا و اروپا نشان داده اند که تنها یک حلقه گم کرده اند که آن آگاهی است و هر چه بیشتر به این امر دست می یابند. آگاهی، هر چه بیشتر حاضرند برای آن هزینه کنند، کشورهای آزاد دنیا اینگونه هستند و اگر بیدار شوند، مردم به زور تسلیم دولت ها خواهند شد.

وی افزود: هرگز نباید انتظار داشته باشیم که دولت در جریان قرار گیرد تا زمانی که ملت در جریان باشد. چون دولت ها دست نشانده هستند و این آگاهی ها را خلاف منافع خود می دانند و با توجه به وعده های خوبی که به مستکبرین دادند، اجازه حضور در این سمت ها را پیدا کردند. بنابراین وقت گذاشتن برای دولت ها فایده ای ندارد و ملت ها باید حقوق خود را از دولت ها مطالبه کرده و بگیرند و آنها را وادار به تسلیم در برابر حقیقت کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال