اخبار اخبار تکنولوژی

متوسط ماندگاری پرونده‌های جذب اعضای هیات‌علمی به ۱۸ ماه رسید

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران از روابط عمومی وزارت علوم محمد خلج امیرالحسینی وی در دیدار با روسای دانشگاه ها، موتور حرکت و پیشرفت کشور را دانشگاه ها دانست و افزود: در انتصاب اعضای هیات علمی دو محور مهم وجود دارد: انتخاب فرد مناسب و سرعت در انتخاب فرد مناسب. ما باید بتوانیم از نظر علمی و کلی فرد مناسب را انتخاب کنیم و ارکان دانشگاه ها در این زمینه ها بسیار مهم است.

خلج به فعالیت های این رشته در طول 3 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بحث 3 برابر توانمندی ها مطرح شد و قبل از آن در استخدام یک نفر صلاحیت علمی را انتخاب می کرد اما الان اینطور نیست و ما هم داریم. صلاحیت علمی بخش تحقیق برای تأیید و تأیید این موضوع کار می کند

رئیس جذب هیات علمی وزارت علوم گفت: در بحث دقت و سرعت اقدامات مهمی انجام شد که دانشگاه ها از انتقال تحقیقات خود به مرکز جذب معاف شدند. ابلاغ هفتگی رئیس هر دانشگاه از وضعیت پرونده های استخدامی هر دانشگاه، تعیین زمانبندی برای تعیین تکلیف هر فراخوان، افزایش تعداد انتخابات هیأت اجرایی از یک نفر به 3 نفر و ارائه رأی الکترونیکی مخفی برای اعضای هیئت علمی اجرایی. این رشته را متحول کرده اند.

میانگین مدت اعتبار پرونده های استخدامی هیات علمی 18 ماه بود

وی افزود: برگزاری منظم جلسات چند ساعته، حذف خودکار پرونده استخدامی موسساتی که هیئت اجرایی مستقیم نداشتند و ایجاد دفاتر پژوهشی، شوراهای پژوهشی و مصوبات دانشگاه های غیرانتفاعی از دیگر اقدامات است.

خلج با اشاره به اینکه پروسه انتصاب 500 هیات علمی در سال های اخیر چقدر طول کشیده است، گفت: در سال 2018 33 ماه، در سال 2019، 28 ماه، در سال 1400، 21 ماه، در سال 1401، 15 ماه، در سال 1402، 18 ماه، که روند خوبی نیست و نیاز به بهبود دارد.

او اضافه کرد: میانگین مدت پرونده های سربازی اجباری از 24 ماه به 18 ماه افزایش یافته و تعداد پرونده های سربازی اجباری طی سال های گذشته به 2.6 مورد رسیده است. بوده است. مابقی تماس‌های مورد بررسی عمدتاً مربوط به شهریور و بهمن 1402 بوده است.

میانگین مدت اعتبار پرونده های استخدامی هیات علمی 18 ماه بود

بررسی درخواست 5000 نفر در اداره روابط عمومی

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات نیز در این جلسه گفت: در سه سال گذشته توانستیم 66 بازرسی از دانشگاه ها انجام دهیم.

حمید الکرمی وی از انتصاب بازرسان ماده 91 در این دوره برای اولین بار در آموزش عالی خبر داد و گفت: 40 نفر به عنوان بازرسان و کارشناسان معتمد در سراسر کشور برای کمک به اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات منصوب شده اند.

وی بیان کرد: در حوزه پاسخگویی به شکایات، در هر دو سال 400 و 401، ده هزار و چهار هزار و ششصد شکایت در سال جاری بررسی و به آنها پاسخ داده شد. ارتباطات اداره بازرسی را به صورت شبکه ای در سامانه شکایات انجام دادیم و با این رویه از تعداد مکاتبات برای پیگیری شکایت و سرعت کار کاسته شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای استانداری برای دولت و وزیر علوم، 23 میز ارتباط مردمی برگزار و 3200 درخواست بررسی شد و در سفر دوم، 16 جدول ارتباط مردمی برگزار و 2000 درخواست ارسال شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال