اخبار اخبار سیاسی

ماهواره چمران ۱ در مدار تثیبت شده است

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، دریادار رستگاری عصر امروز شنبه 24 شهریور در گفت و گوی تلویزیونی گفت: ماهواره جمران 1 امروز در مدار قرار گرفت و از صبح تا امروز 4 بار آن را رصد کرده ایم و این ماهواره در حالی که در مدار است و در حال حرکت است در اختیار همکاران کنترل زمینی قرار گرفته است.

امیر رستگاری خاطرنشان کرد: ما اولین کشوری در جهان اسلام هستیم که توانستیم طراحی ماهواره، گیرنده ماهواره و انواع سیستم های کنترل زمینی را در داخل کشور به دست متخصصان و دانشمندان خود بومی سازی و بسازیم. افتخار می کنیم که در سخت ترین شرایط و مجازات ها به تنهایی به این موفقیت دست یافتیم.

سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: ماهواره بر قائم 100 موفق شد ماهواره جمران 1 را در فاصله 550 کیلومتری در مدار زمین قرار دهد. سفارش دهنده این پروژه سازمان فضایی بود، سپاه پاسداران ایران ماهواره بر و ماهواره توسط Soweran ساخته شد. پژوهشگاه فضایی ناظر بود و شرکت های دانش بنیان در ساخت زیرسیستم های ماهواره و ماهواره حضور داشتند.

وی ادامه داد: ما با وجود همه تحریم ها و تهدیدها به این موفقیت دست یافتیم و تهدیدها باعث کاهش فعالیت فضایی ما نشد، اما اکنون شاهد پیشرفت در این بخش هستیم. این موفقیت نشان داد که می توانیم در تنوع به وحدت برسیم. در این زمینه همکاری های خوبی بین ادارات مختلف صورت گرفته است.

ادامه دارد. .

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال