اخبار اخبار تکنولوژی

مالزی خواستار جبران خسارت قربانیان اختلال سایبری شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری معیوب که جمعه گذشته توسط شرکت امنیت سایبری CrowdStrike انجام شد، باعث از کار افتادن رایانه‌های ویندوزی، اختلال در خدمات اینترنت در سطح جهانی و توقف چندین صنعت از خطوط هوایی تا بانک‌ها و بخش بهداشت و درمان شد. مایکروسافت روز شنبه این هفته اعلام کرد که حدود 8.5 میلیون دستگاه ویندوزی در نتیجه این حادثه از کار افتاده است. خدمات در صنایع مختلف اواخر روز جمعه به تدریج به حالت عادی بازگشت، اما شرکت ها همچنان از تاخیر سفارش، لغو پرواز و سایر مشکلات رنج می برند.

با توجه به هشداری که Crowd Strike برای مشتریان خود ارسال کرد، نرم افزار Falcon Sensor این شرکت باعث از کار افتادن سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و نمایش یک صفحه آبی شد که به طور غیر رسمی به عنوان “صفحه آبی مرگ” شناخته می شود.

گوبیند سینگ دیو، وزیر دیجیتال مالزی به خبرنگاران گفت: «پنج سازمان دولتی و 9 شرکت فعال در بخش‌های هوانوردی، بانکی و مراقبت‌های بهداشتی از جمله کسانی بودند که فعالیت‌هایشان در مالزی به دلیل این اختلال جهانی فلج شد».

گوبیند گفت که با نمایندگان مایکروسافت و CrowdStrike ملاقات کرد تا گزارش کاملی از این حادثه دریافت کند و از آن شرکت‌ها خواست تا اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار اختلال انجام دهند.

وی با بیان اینکه از این شرکت ها خواست تا خسارات یا زیان های وارده به شرکت ها در اثر این اختلال را بررسی و میزان توانایی آنها برای کمک به رفع مشکل را بررسی کنند و افزود: دولت در صورت امکان به این درخواست ها کمک خواهد کرد.

اما میزان خسارت هنوز مشخص نشده است.

به گزارش رویترز، مدیرعامل کپیتال ای، اپراتور ارزان قیمت ایر آسیا، روز سه شنبه گفت: خطوط هوایی آسیب دیده از این اختلال فناوری اطلاعات مستحق جبران هستند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال