اخبار اخبار تکنولوژی

مالزی از کنترل ترافیک وب دفاع کرد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، شرکت های مخابراتی مالزی باید ترافیک وب را از طریق سرورهای سیستم نام دامنه (DNS) خود هدایت کنند. سیستم نام دامنه سیستمی است که نام دامنه ها را به آدرس های عددی تبدیل می کند که رایانه ها برای شناسایی وب سایت ها در اینترنت استفاده می کنند. این دستورالعمل که از 30 سپتامبر اجرایی می شود، نگرانی هایی را در مورد احتمال آسیب رساندن به اقتصاد دیجیتال کشور ایجاد کرده است.

در حالی که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی داخلی یا ISPها اغلب سرورهای DNS خود را اجرا می‌کنند، برخی از کاربران وب از سرورهای DNS عمومی مانند سرورهای ارائه‌شده توسط Google یا Cloudflare برای دسترسی سریع‌تر به اینترنت یا دسترسی به وب‌سایت‌هایی که توسط ISPهای اصلی مسدود شده‌اند، استفاده می‌کنند.

تحت برنامه دولت مالزی، درخواست‌های کاربران از سرورهای DNS شخص ثالث از طریق سرورهای DNS شرکت مالزیایی هدایت می‌شوند.

کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی روز شنبه در بیانیه ای از این اقدام دفاع کرد و گفت که هدف آن محافظت از گروه های آسیب پذیر در برابر محتوای مضر مانند شرط بندی آنلاین، پورنوگرافی، نقض حق چاپ، فیشینگ یا کلاهبرداری مالی است.

رگولاتور گفت: کاربرانی که در دسترسی به سایت‌ها مشکل دارند، می‌توانند شکایت خود را با ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مطرح کنند و سایت‌های مسدود شده می‌توانند به رگولاتورها درخواست دهند.

مالزی در ماه‌های اخیر نظارت خود را بر محتوای آنلاین تشدید کرده است، زیرا دولت انور ابراهیم، ​​نخست‌وزیر، متهم به زیر پا گذاشتن وعده‌های خود برای حفاظت از آزادی بیان شده است. دولت مالزی اتهامات مربوط به سرکوب دیدگاه های مختلف را رد کرده و گفته است که باید از کاربران در برابر آسیب های آنلاین محافظت کند.

بر اساس گزارش رویترز، یک گروه صنعتی آسیایی که شامل غول‌های فناوری مانند متا، گوگل و ایکس می‌شود، ماه گذشته از مالزی خواست تا از طرح الزام پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای دریافت مجوز صرفنظر کند، زیرا این طرح فاقد وضوح در مورد مقررات پیشنهادی است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال