اخبار اخبار اقتصادی

لزوم توجه به ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان در خدمات مهندسی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مهرداد بذرباش – وزیر راه و شهرسازی – نامه ای به بیست و هفتمین مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال کرد.

وی در این پیام گفت: درود بر روح پاک و شاداب حضرت امام خمینی (ره)، طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری، علو درجات برای مهندسان شهید و پیشکسوتان مهندسی و آرزوی موفقیت برای مقام معظم رهبری، همه مهندسان و کارگران صنعت ساختمان در تمامی رشته های تخصصی را دارم.

برگزاری پنجمین اجلاس سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دوره نهم را موفقیتی برای جامعه مهندسی کشور می دانیم و امیدواریم با مشارکت همه جانبه و مطابق با اهداف مندرج در نظام مهندسی کشور قانون سیستم، در آینده ای نه چندان دور شاهد بهبود کیفیت و صرفه جویی بهینه در فرآیند ساخت و ساز خواهیم بود.

پازارباش ادامه داد: در این فرصت لازم است به چند نکته مرتبط با فعالیت های مختلف سازمان نظام مهندسی و نظام کنترل ساختمان اشاره شود.

وی افزود: نزدیک به سه دهه از تجربه سازمان می گذرد و باید به عنوان یک گام راهبردی سال یا برخی جزئیات در ساختار نظام مهندسی را بازنگری و شاید تغییر داد.

همانطور که وزیر راه و شهرسازی گفت: در عصری که پیشرفت های علمی و فنی به سرعت در حال گسترش است، لازم است سازمان نظام مهندسی آن به منظور هماهنگی با تحولات روز و ایجاد زمینه های آگاهی برای چنین روش های نوینی آماده شود. او هست

بازارباش تاکید کرد: هدفمندسازی خدمات مهندسی برای اطمینان از ایمنی و عملکرد بهینه ساختمان ها ضروری است.

وی افزود: در کشور حادثه خیز ایران توجه مستمر به آثار و پیامدهای بلایای طبیعی از جمله زلزله و برداشتن گام های نوآورانه و موثر در تمامی زمینه های مرتبط ضروری است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همکاری در تولید استاندارد برای تمامی رشته ها و صنایع کوچک و بزرگ مرتبط با فرآیند ساخت و ساز و در هر هفت حوزه تخصصی اجتناب ناپذیر است و شایسته است مهندسان جوان وارد این عرصه شوند.

وی افزود: یکی از موارد مهمی که ضامن پیشرفت واقعی است توجه به حوزه اخلاق مهندسی است که زمینه ساز رفع هر نوع فساد و رانت خواری خواهد بود. معماری ایرانی قبل و بعد از اسلام یکی از پایه‌های افتخار ملی است که باید با حفظ ریشه‌های کهن آن حفظ شود و بر روی نوآوری و طرح‌های بهینه کار مستمر انجام شود تا بتوان گفت معماری و شهرسازی زمین‌محور. مبنای تخریب یا کاهش آسیب های زیست محیطی هستند.

به گزارش پازارباش، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، مهندسان باید امور مهندسی را به گونه ای مدیریت کنند که سطح انعطاف پذیری را در تمامی رشته های مهندسی ارتقاء دهد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران سازمان، شورای مرکزی و سازمان مناطق افزود: امیدوارم همگی در توسعه پایدار شهرداری موفق باشید. کشور، و شما به رضایت خداوند خواهید رسید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال