اخبار اخبار تکنولوژی

لزوم‌ تسهیل ورود دانشجویان و گروه‌های دانشجویی به زیست‌بوم نوآوری

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی علم و آموزش ایران. کلانتری عبدالحسین روز سه شنبه 9 مرداد 1403 ق مراسم اختتامیه اولین مسابقه دانش آموزی جانا برای نوآوری اجتماعی وی به نقش گروه‌های دانشجویی داوطلب در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: در این مدت تلاش شد تا گروه‌های دانشجویی که در دوران کرونا فعالیت‌هایشان محدود یا بعضاً تعطیل شده بود احیا و تقویت شود.

وی تاکید کرد: پیوند فعالیت گروه های دانشجویی به منظور کمک به حل مشکلات جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تحقق آن مستلزم تسهیل ورود آنها به نظام نوآوری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در این مدت تلاش کردیم تا با رایزنی با سایر دستگاه های وزارت علوم و نهادهای مسئول، بستر مناسبی را برای ورود دانشجویان به عرصه نوآوری و فناوری فراهم کنیم و این اقدام در نظر گرفته شده است. یک گام ضروری اجتناب ناپذیر که باید به آرامی ادامه یابد.

وی به مصوبه ماه های اخیر هیات وزیران مبنی بر لغو الزام اخذ کارت پایان خدمت در اخذ مجوز بازرگانی اشاره کرد و افزود: این اقدام همچنین شرایط مناسبی را برای تبدیل هسته های خلاق و مبتکر دانشجو به دانش ایجاد می کند. . شرکت های موجود

لزوم تسهیل ورود دانشجویان و گروه های دانشجویی به نظام نوآوری

کلانتری بر ضرورت توسعه و به کارگیری خلاقیت تاکید کرد و گفت: اگرچه پرورش و پرورش خلاقیت باید از آموزش آغاز شود و خروجی آن در دانشگاه آشکار شود، اما در این زمینه نباید منتظر ماند و باید راهکارهای بهبود را دنبال کرد. خلاقیت دانش آموزان.

وی افزود: در این راستا در معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کردیم تا با برگزاری یا حمایت از رویدادهای دانشجویی نوآورانه زمینه را فراهم کنیم تا دانش آموزان مستعد به این سمت سوق داده شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری اولین دوره مسابقات نوآوری اجتماعی جانا نیز با تشکر از تمامی عوامل و شرکت کنندگان در این رویداد معتبر گفت: بر خود لازم می دانم از مشارکت و حضور دانشجویان عزیزی که در این امر مشارکت داشتند تشکر ویژه داشته باشم. این رخداد. با شرکت در آن از سراسر کشور این مسابقه را به موفقیت برسانید.

به گزارش سایت ایرانیان اکونومیست جایزه نوآوری اجتماعی (JANA) با شعار “بهبود نوآورانه زندگی” در بخش اصلی، مسابقه نوآوری اجتماعی دانشجویی و مسابقه نوآوری اجتماعی دانشجویی از روز شنبه (15 مرداد) (با هدف شناسایی و توانمندسازی دانشجویان علاقمند و مستعد در حوزه اجتماعی) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی شد. مسابقه نهایی در 8 آگوست برگزار شد. کار آن با معرفی تیم های اول به پایان رسید.

لزوم تسهیل ورود دانشجویان و گروه های دانشجویی به نظام نوآوری

در این مسابقه که با دریافت طرح 350 گروه در دعوت عمومی آغاز شد و پس از نظارت و ارزیابی در مراحل مختلف، ایده 30 گروه به مرحله نهایی رسید و با ارائه 12 گروه منتخب در حضور هیئت داوران.

هیئت داوران رویداد پس از بررسی ارائه گروه های منتخب، در نهایت 3 گروه را به عنوان گروه های 1 تا 3 انتخاب کردند و 2 گروه را شایسته تقدیر یافتند.

بر همین اساس اولین گروه فرتاک با عنوان طرح بازیافت در راه کاشت به میدان آمد و اعضای آن سارو حسین پناهی، نیما سعیدی، المیرا سعیدی و سامیه فرنودی از اقلیم کردستان دومین علمی و فرهنگی هستند. گروه با گروه، اسامی اعضا: عمران بلوچ سرجو و سینا مرزبان از استان سیستان و بلوچستان و گروه سوم با عنوان پروژه ای از مخزن زباله الکترونیکی برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و نوجوانان محروم است. اسامی اعضا الهام یوسفیان، علی کمانی علی است. اکبر رضازاده و حمید باب از استان تهران و گروه شایسته افتخار: دوناک با عنوان طرح برنامه پرداخت دوسدار ماهیت و اسامی اعضا: الناز ایمانی، محمدمهدی ثابت حاجوندی، زهرا اسدپور از استان فارس، شیراز، همچنین گروه برجسته جهاد و گروه عصر با عنوان پروژه قهرمان من با نام اعضای امیرحسین رحمی، ملیحه حسین خانی و فاطمه حمیدیان از استان تهران شناخته و تجلیل شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال