اخبار اخبار تکنولوژی

لزوم ایجاد فضای سالم رقابتی در حوزه فناوری اطلاعات

تبلیغات بنری


محمدمهدی جعفریان – کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات – در گفت و گو با مجله توژال، درباره مهم ترین اقداماتی که قرار است دولت چهاردهم در حوزه اقتصاد دیجیتال و توسعه آن انجام دهد، گفت گفت: یکی از مهم ترین مسائل، سیستم اقتصاد دیجیتال است که در این زمینه مشکلات متعددی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به قیمت گذاری و تعرفه است. به عنوان مثال در حوزه اپراتورهای تلفن همراه هر از چند گاهی شاهد شکایت آنها از این موضوع بوده ایم.

وی افزود: چالش فعلی این است که روش و مدل قیمت‌گذاری در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های شرکت‌ها از درآمد آنها شده و به همین دلیل قدرت و قدرت سرمایه‌گذاری در این زمینه رو به کاهش است. بنابراین سیستم تعرفه و قیمت گذاری مانند خرده فروشی و عمده فروشی معیوب است و باید اصلاح شود.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره چرایی اصلاح نشدن این حوزه توضیح داد: یکی از مهم ترین دلایل آن ساختار نظارتی ارتباطات رادیویی است. این سازمان به عنوان رگولاتوری با مشکل مواجه است و سازماندهی مناسبی ندارد. از جمله اینکه تنظیم کننده باید مستقل از ذینفعان باشد تا بتواند خدمات کاملاً تخصصی در زمینه های اقتصادی، حقوقی و غیره انجام دهد.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید: یکی از ایرادات بسیار مهم ما سیستم جامع محصولات پلتفرم است. چالشی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم این است که مشخص نیست هر پلتفرمی در برابر قانون در قبال کار و خدماتی که ارائه می دهد چه مسئولیتی دارد. چون قانون خاصی نداریم و اتفاقی که می افتد، نهادهای مختلفی می توانند وارد این شرکت ها شوند و اتفاقاتی بیفتد.

جعفریان با اشاره به لزوم ایجاد فضای رقابتی سالم در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در چند سال گذشته به وضوح متوجه شده‌ایم که روندها و روش‌های اقتصادی در حال شکل‌گیری است، زیرا تعداد محدودی از شرکت‌های بزرگ و بزرگ در حال شکل‌گیری هستند. منابع و بازار اقتصاد دیجیتال و نه لزوما از طریق روش‌های نوآورانه، بلکه روش‌های اقتصادی را جذب می‌کند. این رفتارهای انحصاری باعث عدم تعادل در رقابت و حذف شرکت های کوچک و متوسط ​​با قابلیت نوآوری از بازار می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال