اخبار اخبار اقتصادی

قیمت دینار در آستانه اربعین چند است

تبلیغات بنری


قیمت دینار شب چهلم چقدر است؟

به گزارش مجله توژال؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش سفر زائران به عراق، بر تعداد دریافت کنندگان سکه اربعین نیز افزوده می شود. زائرین اربعین از 16 مرداد تا 12 شهریور می توانند پس از ثبت نام در سامانه سماح، 200 هزار دینار ارز اربعین را با نرخ مبادلاتی از 7 بانک عامل دریافت کنند.

قیمت صد دینار عراقی امروز در صرافی 36714 ریال است. زائرین اربعین برای خرید 200 هزار دینار باید حدود 7350 هزار تومان بپردازند.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی حاکی از آن است که تاکنون یک میلیون و 495 هزار نفر ارز اربعین را از بانک های عامل دریافت کرده اند. بیشترین آمار فروش سکه اربعین به ترتیب متعلق به بانک ملی، پست بانک و سیبا بانک است.

بر اساس اعلام جدید ستاد مرکزی اربعین تا ساعت 24 روز 7 مردادماه منطبق با 13 صفر، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه مجوز به 2 میلیون و 912 هزار و 735 نفر و تعداد زائرانی که عازم عراق شدند، 2 میلیون و 525 هزار و 511 نفر اعلام شد. تعداد زائران بازگشته از پنجم صفر 902 هزار و 300 نفر است.

فروش سکه اربعین امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود. از این رو سکه اربعین در 302 شعبه بانک ملی ایرانیان، شعب و باجه های 1386 بانک پست، 280 شعبه بانک ملت، 221 شعبه به زائرین اربعین حسینی ارائه می شود. بانک صادرات، 189 شعبه بانک سپه، 106 شعبه بانک تجارت و 63 شعبه بانک پارسیان.

یک نکته مهم: متقاضیان خرید سکه اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام در این سامانه از 26 تیرماه همزمان با اول ماه محرم الحرام با موفقیت انجام شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای خرید ارز اربعین زیارت عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه (برای زائران 5 تا 15 سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود). کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ سرپرستان خانواده هایی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند می توانند با همراه داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده برای خرید ارز اربعین به شعب بانک ها مراجعه کنند. / آکنجار

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال