اخبار اخبار عمومی

قطعی فناوری علت افزایش دلار شد

تبلیغات بنری


قطعی فناوری منجر به افزایش قیمت دلار شد

به گزارش مجله توژال به نقل از سایت اینوستینگ، دلار روز جمعه با افزایش قیمت مواجه شد. به طور طبیعی، ارز آمریکا تحت تاثیر قطعی اینترنت در سراسر جهان قرار بود شاهد یک روند نزولی دو هفته ای باشد. شایان ذکر است که این تعطیلی جهانی بانک ها، خطوط هوایی و شرکت های رادیویی را تحت تاثیر قرار داده و نگرانی سرمایه گذاران را برانگیخته است. با این حال، نوسانات در بازارهای ارز تا حد زیادی مهار شده است.

این اختلال در واقع به دلیل یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام شده توسط شرکت جهانی امنیت سایبری CrowdStrike بود که خطرات تغییر جهانی به سمت فناوری‌های دیجیتال و بهم پیوسته را برجسته کرد.

از سوی دیگر، برای اولین بار در دو هفته گذشته، شاخص دلار در مسیر دومین صعود روزانه متوالی قرار گرفت.

آنچه مسلم است این است که اشاره به داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده و نگرانی‌های در حال ظهور در مورد قطعی فناوری، دلار را برای اولین افزایش هفتگی خود در سه هفته گذشته افزایش داد.

این را می توان به فشارهای فروش در اوایل این هفته و اواخر هفته گذشته نسبت داد که به نظر می رسد بیش از حد تمدید شده است، به ویژه زمانی که رشد اقتصادی ایالات متحده ثابت است و فدرال رزرو در حال بررسی دستورالعمل های تسهیل پولی است. مایکل براون، تحلیلگر بازار در سنگ فلفل Pepperstone در لندن به تسهیل نسبتا هماهنگ در بانک‌های مرکزی G10 در ماه سپتامبر اشاره کرد و گفت: «علی‌رغم مشکلات فنی قبلی، ممکن است جرقه‌ای در موضوع پناهگاه امن وجود داشته باشد که باعث خرید دلار در اوایل روز شود.» این نیرو تا جلسه بعدازظهر ادامه خواهد داشت.»

شاخص دلار که ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها را اندازه گیری می کند، با 0.24 درصد افزایش به 104.39 رسید و رشد هفتگی 0.3 درصدی را ثبت کرد.

بر اساس گزارش ناظر نرخ بهره، بازارها شانس کمی برای کاهش حداقل 25 واحدی نرخ بهره می بینند، در حالی که آنها تقریباً به طور کامل به کاهش نرخ در جلسه سپتامبر اعتقاد دارند. با این حال، فدرال رزرو قرار است سیاست بعدی خود را در پایان ماه جولای اعلام کند.

در سایر پیش بینی های ارزی، پوند انگلیس 0.25 درصد کاهش یافت و به 1.2909 دلار رسید و از بالاترین سطح یک سال اخیر در اوایل این هفته عقب نشینی کرد، زیرا داده ها حاکی از کاهش بیشتر از حد انتظار در خرده فروشی بریتانیا در ژوئن بود. به صورت هفتگی، پوند انگلیس 0.6 درصد کاهش یافت و به 3 هفته زنجیره برد پایان داد.

یورو با 0.16 درصد کاهش به 1.0878 دلار رسید. همانطور که انتظار می رفت، بانک مرکزی اروپا دیدگاهی در مورد گام بعدی خود ارائه نکرد و یورو 0.16 درصد سقوط کرد و یک روز پس از ثابت نگه داشتن نرخ های بهره، دو هفته افزایش یافت.

علاوه بر این، به دنبال خریدهای رسمی مشکوک هفته گذشته توسط مقامات ژاپنی و مداخله مشکوک دیگر بانک ژاپن (BOJ) در اوایل این هفته، ین با افزایش هفتگی در برابر دلار مواجه شد.

دلار در برابر ین با 0.07 درصد افزایش به 157.48 رسید. دلار در این هفته 0.24 درصد در برابر ارز ژاپن کاهش یافت.

بررسی نوسانات ارز ژاپن نشان می دهد که ین در سال جاری بیش از 10 درصد در برابر دلار کاهش یافته است که بیشتر به دلیل تفاوت زیاد در نرخ بهره بین ایالات متحده و ژاپن است. واحد پول سرزمین خورشید طلوع نیز در ابتدای ماه به پایین ترین سطح خود در 38 سال گذشته رسید و بدین ترتیب جرقه مداخله مقامات ژاپنی را برانگیخت.

در صحنه ارزهای دیجیتال، بیت کوین ۴.۸۶ درصد افزایش یافت و به ۶۶۹۲۴ دلار رسید. اتریوم نیز با 2.79 درصد افزایش به 3508.90 دلار رسید.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال