اخبار اخبار ورزشی

فیروزپور با شکست قاطع آمریکا قهرمان کشتی امیدهای جهان شد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، در ادامه 5 دوره نخست مسابقات اوزان کشتی آزاد زیر 23 سال جهان در آلبانی، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و ابراهیم خاوری به مدال برنز دست یافت. در وزن 61 کیلوگرم.

در وزن 61 کیلوگرم ابراهیم خواری در دیدار رده بندی مقابل میکائیلیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در نهایت با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

جواری پیش از این امروز (جمعه) در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر سیمونه پردو از ایتالیا را شکست داد. سپس عادلیت ممدوف از قزاقستان را 12 بر 1 برد و در دور سوم با نتیجه 10 بر صفر الکین اسپانا سانتا از کلمبیا را مغلوب کرد اما در نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 2 مغلوب بشیر ممدوف قهرمان نهایی شد. ژنرال روسیه به جلسه رده بندی رفت.

در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فروزی پور در دیدار فینال مقابل جاکوب کاردناس از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع 11 بر 4 به پیروزی رسید و صاحب مدال طلای جهان شد.

فیروزیبور زودتر در دور اول استراحت داشت، سپس یون دمیان از مولداوی را با نتیجه 13-1 شکست داد. وی در دور سوم 3 بر یک گیوی بلیازه از یونان را شکست داد و در نیمه نهایی فاتح آلتونباش از ترکیه را 8 بر 2 شکست داد و راهی فینال شد.

فیروزپور دو طلای زیر 23 سال و دو طلای جوانان جهان را به دست آورد.

در ادامه رقابت های پنج وزن نخست، امیررضا معصومی آخرین نماینده ایران در پنج وزن نخست تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلای سنگین وزن به مصاف هم می رود.

تبلیغات بنری