اخبار اخبار تکنولوژی

فواید خرد و کلان گسترش آموزش‌های آی تی برای کشور

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، ابراهیم وکیلی فعال فناوری اطلاعات در یادداشتی که در اختیار «توژال» قرار گرفته است، نوشت: ترکیب جمعیتی کشورهای آسیایی، فراوانی نیروی کار، نبود امکانات مناسب و کمبود. از منابع کافی تقاضا، بیکاری را به یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی و اقتصادی این کشورها تبدیل کرده است.

نتایج طرح سرشماری نیروی کار ایران در بهار امسال نشان می دهد که نرخ بیکاری در میان افراد 15 ساله و بالاتر 7.7 درصد از جمعیت فعال است. نرخ بیکاری گروه سنی 18 تا 35 سال بهار امسال به 15 درصد رسید. اگرچه تحریم‌های اقتصادی یکی از موانع اصلی رشد اقتصادی و در نتیجه ایجاد اشتغال بوده است، اما مهم‌ترین عنصر در آمار 15 درصدی بیکاری، عدم تطابق مهارت‌های نیروی کار با نیازهای بازار کار است.

اقتصاد قوی نوآوری و پیشرفت تکنولوژیکی را تشویق می کند و توسعه را ارتقا می دهد. هنگامی که شرکت ها شکوفا می شوند، در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند که منجر به اکتشافات پیشرفت و فناوری های نوآورانه می شود. نوآوری نه تنها به افزایش بهره وری کمک می کند، بلکه رقابت پذیری را نیز افزایش می دهد و کشورها را در صدر بازارهای جهانی قرار می دهد. منابع علمی تایید می کنند که اقتصاد جدید حاصل دو عامل جهانی شدن تجارت و انقلاب فافا (ارتباطات و فناوری اطلاعات) است.

کشورهایی مانند ژاپن که منابع طبیعی کمی دارند بر اساس این نیروی انسانی ارزش افزوده ایجاد می کنند یا بسیاری از کشورهای اروپایی به همین ترتیب بخش مهمی از اقتصاد آنها حاصل فعالیت های حاصل از دستاوردهای علمی است.

گسترش فافا مطمئناً تأثیر مثبتی بر وضعیت نیروی کار و اشتغال دارد و ساختار اشتغال را از جهات مختلفی تحت تأثیر قرار می دهد. فافا همچنین در حال ایجاد فرصت های شغلی جدید به عنوان مدیر شبکه، کارشناس اطلاعات و غیره است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده دو تعریف مستقل از نیروی کار ضروری فناوری اطلاعات و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات ارائه می دهد. نیروی کار اصلی شامل حرفه هایی است که در توسعه فناوری اطلاعات نقش مهمی داشته اند، از جمله دانشمندان کامپیوتر، مهندسان کامپیوتر، تحلیلگران سیستم و برنامه نویسان کامپیوتر، و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات شامل 23 حرفه است که از نزدیک با این فناوری مرتبط هستند.

با این حال، آموزش نیروی کار فناوری اطلاعات باعث توسعه فاوا، تیزتر شدن ذهن و تخصصی تر شدن مشاغل می شود. بنابراین توسعه آموزش فناوری اطلاعات را می توان به خرد و کلان تقسیم کرد. در بخش خرده فروشی، این امر منجر به افزایش مهارت ها و کاهش بیکاری شده است که به خودی خود تأثیر مثبتی بر سایر مسائل اجتماعی داشته است. این رویکرد در سطح کلان می تواند نشان دهنده رقابت پذیری اقتصاد، حضور اقتصاد در بازار جهانی و افزایش تولید ناخالص داخلی باشد.

حال پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، شورای اسلامی شهر باید به این نکته توجه داشته باشد که موضوع آموزش و پرورش به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات نیازمند توجه ویژه است چرا که بر اساس شواهد علمی و تجربی. ، این توجه سرمایه گذاری عظیمی در جهت رشد اقتصادی و کاهش مشکلات کشور تلقی می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال