اخبار اخبار تکنولوژی

فروش ۱۵۶ میلیارد تومانی محصولات ایران‌ساخت

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی علم و آموزش ایران. صدیق توسل زاده با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای این مراسم صورت گرفت دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات پیشرفته تست، مواد و تست های آزمایشگاهی ساخت ایران وی افزود: این نمایشگاه از 23 تا 26 آذرماه سال جاری و همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و بازار هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از توسعه بازار شرکت های دانش و فناور فعال در این حوزه و با رویکرد توسعه بازار شرکت ها تا بخش های صنعتی در حوزه تست های پیشرفته عنوان کرد.

رئیس مرکز ارشاد ستاد ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: در یازدهمین دوره نمایشگاه که در دی ماه 1402 ه. حدود 370 شرکت بیش از 9000 مدل محصول ارائه کردند که نتیجه آن فروش حدود 156 میلیارد تومانی محصول در نمایشگاه بود.

تواس‌الاده همچنین «توسعه بازار توام با توسعه فناوری و رشد شرکت» را یکی از اهداف اصلی برنامه ساخت‌وساز ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه به نظراتی که از شرکت‌های حاضر در این رویداد و همچنین خریداران دریافت کردیم، مواردی مانند به عنوان درخواست کاهش قیمت تجهیزات عرضه شده توسط شرکت با توجه به توسعه فناوری و بهبود فرآیندهای تولید و یا خرید تجهیزات پیشرفته بدون پشتیبانی MP توسط خریداران نشان می دهد که حمایت MP منجر به بلوغ شرکت های حاضر شده است. در نمایشگاه

فروش 156 میلیارد تومانی محصولات ساخت ایران

14 بخش موضوعی نمایشگاه ساخت ایران

معاون نمایشگاه تجهیزات تست پیشرفته، مواد آزمایشگاهی و آزمون ایران سوکت گفت: دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات تست پیشرفته، مواد آزمایشگاهی و آزمون ایران سوکت در 14 بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک، نرم افزار، شبیه ساز، عمران برگزار می شود. و ساختمان، مکانیک، شیمی، متالورژی، کشاورزی، محیط زیست، فیزیک پایه، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی عمومی، مهندسی پزشکی، بیومواد، خدمات داربست، خدمات کالیبراسیون، تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی برای مدارس برگزار می شود.

تسمل زاده درباره تفاوت این دوره از نمایشگاه با دوره های قبل گفت: در این دوره علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، شرکت ها نیز امکان عرضه محصولات قابل استفاده در آزمایش ها و معاینات را خواهند داشت. . برای بخش های مختلف صنعتی

وی به شرایط حضور محصولات و شرکت ها در دوازدهمین دوره این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور قطعی ثبت نام کنندگان در نمایشگاه پس از تایید فنی محصولات آنها و مشخص شدن نقش آنها در بومی سازی و ترویج امکان پذیر خواهد بود. . به دست آوردن فناوری برای ساخت یا تولید محصولات.

به گفته توسعه زاده، محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانش بنیان و معیارهای سطح فناوری ذاتی و سطح بومی سازی ارزیابی و تسویه می شوند و شرکت ها می توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

از تولید کنندگان و تکنسین های داخلی حمایت کنید

رئیس مرکز ارشاد ستاد ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان با اشاره به حمایت از این نمایشگاه به معاونت علمی دانشگاه گفت: همانند سال گذشته برای محصولات سطوح اول تا سوم دانشگاه برای شرکت های حاضر در نمایشگاه 40، 25 و 10 درصد قیمت محصولات خریداری شده توسط مراکز علمی و تحقیقاتی دولتی بر اساس آیین نامه شهرک سازی پرداخت می شود.

توسلی زاده افزود: به منظور حمایت از ارتقای کیفیت محصولات به نمایش درآمده در نمایشگاه، از محصولاتی که گواهینامه CE، انطباق محصول، استاندارد و طراحی صنعتی را دریافت کرده باشند، حمایت پنج درصدی اضافه می شود.

ثبت شرکت و ثبت محصول در نمایشگاه

تسول زاده ضمن اشاره به آغاز فرآیند ثبت شرکت و ثبت محصولات در محل نمایشگاه، گفت: به منظور تداوم هماهنگی بین دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، روند انجام این کار ادامه دارد. صدور پیش فاکتور توسط شرکت ها در حال انجام است و قبل از برگزاری نمایشگاه آغاز خواهد شد. مشخص است که مراحل انعقاد قرارداد و تکمیل خریدها پس از برپایی نمایشگاه انجام خواهد شد.

قائم مقام نمایشگاه ایران سوخت گفت: به منظور تقویت بازار شرکت های عرضه کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد بستر دائمی برای تطابق عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ برای خریداران خصوصی در نظر گرفته شده است و در این دوره از نمایشگاه، بیش از یک صندوق به عنوان نماینده مالی و قانونی برای انعقاد قرارداد به صندوق ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح در طول سال اجرا می شود، تولیدکنندگان محصولات مرتبط با حضور در نمایشگاه می توانند محصولات جدید خود را در طول سال در محل نمایشگاه ثبت کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال