اخبار اخبار اقتصادی

فروش خودروهای برقی ناکام ماند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، رئیس انجمن خودروهای برقی تایلند گفت: ثبت نام خودروهای سواری برقی مجهز به باتری در سال جاری به 80 هزار دستگاه رسید که کمتر از 150 هزار دستگاهی است که این گروه در ابتدای سال پیش بینی کرده بود. این عدد هنوز حدود 5 درصد بیشتر از بیش از 76000 دستگاه فروخته شده در سال 2023 است.

کاهش پیش‌بینی‌های فروش، خبر بدی برای خودروسازان چینی مانند BYD و Great Wall Motor است که اخیراً پس از سرمایه‌گذاری در کارخانه‌ها برای استفاده از مشوق‌های دولت تایلند برای تشویق خودروهای جدید انرژی، تولید خودروهای داخلی را در سال جاری آغاز کردند.

رشد فروش خودروهای الکتریکی نیز در سطح جهانی به دلیل تقاضای کمتر و حمایت کمتر از سوی کشورها کاهش یافته است. اخیراً، ولوو هدف خود را برای فروش خودروهای تمام برقی تا پایان دهه رها کرد و به چندین خودروساز دیگر پیوست تا انتظارات خود را برآورده کند.

گروه خودروسازی تایلندی پیش بینی تولید خودرو خود را از 1.9 میلیون دستگاه در سال جاری به 1.7 میلیون دستگاه در سال جاری کاهش داد. بر اساس داده های فدراسیون صنایع تایلند، فروش خودروهای داخلی در هفت ماه نخست سال 24 درصد کاهش یافته است. فروش خودروهای برقی تاکنون 13 درصد از روند رشد در مدت مشابه کاهش یافته است.

تایلند مالیات واردات را کاهش داده و یارانه نقدی به خریداران در ازای تعهد خودروسازان برای شروع تولید داخلی ارائه کرده است، که همگی بخشی از تلاش مجدد برای حفظ جایگاه دیرینه خود به عنوان یک مرکز خودرو منطقه ای است. این امر شاهد افزایش هفت برابری فروش در سال 2023 بود.

کندی امسال کمتر به تقاضا مربوط می شود و بیشتر به مسائل مزمن اقتصادی تایلند، مانند نرخ رشد ضعیف و سطح بالای بدهی خانوارها مربوط می شود.

بلومبرگ گزارش داد که اگر فروش به همین شکل ادامه یابد، سازندگان خودروهای الکتریکی که کارخانه‌هایی را در کشور راه‌اندازی کرده‌اند، خودروهای خود را به چه کسانی خواهند فروخت؟ کارشناسان پیشنهاد کردند که بحث با دولت باید در اولویت رسیدگی به بدهی خانوار باشد که دلیل اصلی کاهش فروش خودرو است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال