اخبار اخبار فرهنگی

فرامرز قریبیان به سینمای ایران شخصیت داد

تبلیغات بنری


فرامرز خروقان به سینمای ایران شخصیت بخشید

به گزارش مجله توژال؛ داریوش فرهنگ در این مراسم درباره فرامرز هاروکان گفت: او بازیگر توانمندی است و در همه کارهایش صاحب سبک و شخصیت است. هاروکان بدون محدودیت هیچ وقت در هیچ کاری ظاهر نمی شود، صرف نظر از هزینه، اخلاق دارد و نظم و انضباط خودش را دارد. مهمتر از همه، آن را به سبک. راه رفتن، نشستن، ایستادن، اعتراض و واکنش. حتی به نظر من مهمترین چیز او چشمانش است که هنوز در او می درخشد.

وی ادامه داد: رسیدگی به هنرمندان کار بسیار پیچیده ای است. شغل هنرمندان پرسش است و وظیفه مسئولان پاسخگو نیست. آیا هنرمندی را می شناسید که کشور و مردمش را دوست نداشته باشد یا کار نکند؟ آقای هاروکان خداحافظی کرد. اما آقای هاروکان! حرفه ما بازنشستگی و سن ندارد. حرفه ما به شما، بازی شما و چشمان روشن شما نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی این مرکز، در بخشی دیگر از مهمانی جوهر خیراندیش گفت: آقای هاروکان در چشمانش نگینی دارد و این نگاه یک ماجرا را نشان می دهد.

ایرج راد همچنین گفت: هیچکس مجبور نشد در این مراسم شرکت کند، همه به عشق دیدن آقای هاروکان آمده بودند. با تشکر از مردی که سال ها در سینما بازی کرد، زحمت کشید و باعث افتخار او شد. نه تنها در عرصه بازیگری و کار خودش، بلکه توانست شخصیتی به سینمای ایران ببخشد. این هنرمند برجسته نه تنها به عنوان یک چهره در سینما ظاهر می شود، بلکه خود به دلیل انسانیت، شخصیت، اخلاق، رفتار و تأثیر عمیقی که در جامعه دارد، از فرهنگ و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

تهمینه ملانی نیز در این مراسم گفت: من با آقای هاروکان کار نکردم اما افتخار کردم که در شانزده سالگی هزار بار فیلم گوزن را با همکلاسی هایم تماشا کردم. وقتی 19 ساله بودم، وقتی با آقای کیمیایی کار می‌کردم، ایشان را از نزدیک دیدم و متوجه شدم که می‌توانم پاسخ تمام سوالاتم را در مورد شورشیان ایران از ایشان بپرسم. حضور آقای هاروکان برای من یک معجزه بود. آیا می دانید این نتیجه چیست؟ این جادوی نقش است. نقش های قابل قبولی که ملکه ذهن ما می شود و قبول می کنیم که همان آدم هستند.

سپس مسعود جعفری جوزانی گفت: صحبت درباره آقای هاروکان برای من سخت است، زیرا ما از نسلی هستیم که سینما برای ما بسیار جدی بود. زمانی که ما برای تحصیل در رشته سینما رفتیم، دیگران فکر می کردند که این کار عجیب است؟ آقای هاروکان تصویری است که در ذهن چندین نسل باقی مانده و رفتار و شخصیت آنها را تغییر داده است.

وی افزود: هاروکان فرهنگی ماندگار است. نگاهی که او به فرهنگ ایران در سینمای ایران گذاشت، نگاه جوانمردی و ایثار در راه دیگران بود. او یک دوست است.

پس از سخنرانی کوتاه سعید مطلبی و محمد متسلانی؛ سام هوروکان گفت: اقتباس در سینمای ایران به دلیل مسائلی که معمولا بین فیلمسازان و نویسندگان وجود دارد موفق نبود. اما آقای هاروکان یکی از بازیگرانی است که چندین اثر موفق بر اساس کتاب دارد. از جمله فیلم های «سایه های بلند باد»، «تراب»، «کشمحیسا»، «مرگ ببر»، «غزال» و…

فرامرز هوروکان برای تکمیل کنسرت در میان تشویق حضار روی صحنه رفت. وی ضمن تشکر از حاضران گفت: خود آقای فرهنگ یکی از اسطوره های سینمای ایران است و به عنوان بازیگر و کارگردان آثار فوق العاده ای دارد. از جمله سریال زیبای سلطان و شبان که یکی از بهترین سریال های تولیدی به شمار می رود و فیلم طلسم که یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران محسوب می شود. آقای میتوسلانی سال ها قبل از من هم در سینما بودند. قرار بود در فیلم زیبای «جستجو» بازی کنم که متأسفانه نتوانستم و بعد از سال ها بازیگر فیلم «گناهکاران» شد.

وی ادامه داد: به جز خانم درخشنده که برایم پیام محبت آمیزی فرستادند، فرصت زیادی برای همکاری با کارگردانان زن نداشتم. به غیر از ایشان فرصت همکاری با خانم تهمین میلانی را نداشته ام اما ایشان دوست عزیزم و یکی از پردرآمدترین کارگردانان سینمای ایران هستند. ایرج راد هم یکی از استادان است و من افتخار حضور در یکی از اولین فیلم های او به نام طوفان را داشتم و پسرم سام هم پسر آقای راد در این فیلم بود.

در پایان این تجلیل با اهدای نشان استاد سال، تندیس، لوح تقدیر و هدایایی از فرماریز هاروکان به پاس یک عمر فعالیت مستمر و موثر در عرصه بازیگری، کارگردانی و آثار ادبی تجلیل شد. .

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال