اخبار اخبار فرهنگی

فاصله گرفتن از ترفندهای فریبنده گیشه

تبلیغات بنری


این کارگردان تئاتر در گفت و گو با مجله توژال توضیحاتی درباره نمایش خود ارائه کرد و از اجرای تئاتر در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری گفت.

وی درباره داستان سریالش توضیح داد: سریال «هیل» الهام گرفته از یک داستان واقعی است و حول محور دختری می گذرد که در شهری کوچک و بسته زندگی می کند و به دلیل شرایط حاکم بر آن شهر، در زمان ازدواجش ازدواج کرده است. 13 ساله. اما ورود او به دانشگاه باعث جدایی او از او و طرد شدن او از خانواده و شهر شد. او کسی است که عاشق بازیگری و اجراست و در یک کافه به عنوان بدل کار می کند، اما این شروع ماجراهای جدید و وحشتناکی برای او است زیرا بارها مورد آزار و اذیت افراد بی وجدان قرار می گیرد و…

رضایی در تشریح اجرای این نمایش افزود: شخصیت اصلی نمایش ما به دلیل حجم مشکلاتی که از سر گذرانده دچار مشکلات روحی و روانی مختلفی می شود و آنچه روی صحنه می بینیم جریان سیال ذهن اوست. از آنجایی که اتفاقات و جریان آنها بررسی شد، ما اصلاً از منطق واقع گرایانه پیروی نکردیم، بلکه سبک اجرای ما بیشتر بر اساس صحنه های فیزیکی و سبک اجراهای ایرانی است.

مجری اجرای این نمایش با جمع زیادی از بازیگران درباره سختی های چنین پروژه ای گفت: تمرینات ما 4 ماه و نیم طول کشید. ما سعی کردیم به هدف اصلی کار پایبند باشیم. گروه ما شامل جوانانی از سراسر کشور است که همگی دانشجوی تئاتر یا بازیگری هستند. برخی از اعضای گروه جنبش ما اولین تجربه کاری خود را دارند. ما سعی کرده ایم به جوانان و افراد مبتدی فرصتی بدهیم تا در کنار بازیگران حرفه ای تجربه کسب کنند.

رضایی در ادامه با ابراز تاسف از وضعیت گروه های نمایشی در چند سال گذشته افزود: متاسفانه بحرانی که از دوران کرونا گریبانگیر تئاتر شده است همچنان ادامه دارد. از همان لحظه شاهد حضور وبلاگ نویسان و افراد مشهور در تئاتر بودیم. سعی کردیم کارمان کاملاً نمایشی باشد. بنابراین با وجود اینکه موسیقی زنده در کارمان داریم اما سعی کردیم مانند کنسرت های تئاتری نباشیم که این روزها رواج پیدا کرده است.

علاقه مندان به بازیگری تماشا کنند/از کلاهبرداری های باکس آفیس دوری کنند

وی ادامه داد: ما از تمام ترفندهای گیشه دور ماندیم و سعی کردیم یک اثر نمایشی فاخر ارائه کنیم که متاسفانه در حوزه اقتصادی این اتفاق برایمان افتاد. خوشبختانه مخاطبان از کار راضی هستند اما به دلیل شرایط موجود، شاید آنطور که باید نمایش ما را تماشا نکردند.

رضایی در خصوص وضعیت تبلیغات نمایشی نیز افزود: با وجود اینکه از همه امکانات تبلیغاتی استفاده کردیم، اما چون تبلیغات ما بسیار شریف بود و از تبلیغات سنتی استفاده نمی کردیم، پاسخی دریافت نکردیم.

این کارگردان در پایان به همه علاقه مندان به بازیگری توصیه کرد که سریال هاله را تماشا کنند و گفت: علاقه مندان به بازیگری بهتر است با دیدن این اثر راه درستی برای پیگیری علایق خود پیدا کنند.

اما شبیر پرشار مجری این نمایش نیز در سخنانی گفت: با وجود اینکه نمایش ما با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، اما تبلیغات تئاتر در شرایط عادی از خوش شانسی بهره نمی برد.
وی افزود: متأسفانه تعطیلی های اخیر و انتخابات بی برنامه باعث شد اجراهای روی صحنه بیشتر از قبل و خارج از برنامه از جنبه تبلیغاتی و مخاطبان آسیب ببینند. تقریباً کل فضای مجازی کشور حدود یک ماه است که درگیر انتخابات ریاست جمهوری است. اکثر نمایش ها با صندلی های نسبتا خالی اجرا می شوند، به جز معدود آثاری که خوشبختانه فروش خوبی دارند یا از بازیگران به اصطلاح معروف استفاده می کنند.

علاقه مندان به بازیگری تماشا کنند/از کلاهبرداری های باکس آفیس دوری کنند

این پرستار ادامه داد: تلاش تیم های تبلیغاتی و هزینه های تولیدکنندگان تجاری دو برابر شده است، اما نتیجه راضی کننده نیست به همه اینها مسابقات فوتبال یعنی نمایش های بدشانسی ارائه شده که در این مدت زمان ارائه شده است. بی هدف ذبح شد
به گزارش مجله توژال، نمایش «هل» به کارگردانی بهنام رضایی با بازی بازیگرانی چون ریحان سلامت، هادی آتای و … به روی صحنه می رود و هر شب ساعت 19:30 به نمایش درمی آید. به مدت 70 دقیقه

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال