اخبار اخبار سیاسی

عملیاتی که اسرائیل را تعطیل کرد!

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، «الف» نوشت: حزب الله لبنان اخیراً در قالب آنچه اولین مرحله از عملیات تلافی جویانه این جنبش علیه رژیم اشغالگر قدس (به دلیل اقدام تروریستی انجام شده) تلقی می شود. چندی پیش توسط این رژیم در تیرو شهید «فواد»). شکر از فرماندهان ارشد حزب الله در بیروت بیش از 320 موشک به سمت سایت های مختلف نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شلیک کرد و گزارش های مختلفی از حملات مستقیم پهپادهای حزب الله لبنان به اهدافی در حیفا و تل آویو منتشر شد. همزمان گزارش شد که این جنبش مستقیماً ناو جنگی رژیم صهیونیستی را در آبهای دریای مدیترانه نیز هدف قرار داده است.

در همین راستا، آقای حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی که ساعاتی پس از عملیات تلافی‌جویانه این جنبش ایراد کرد، ابعاد مختلف این حادثه را تشریح کرد.

حمله موشکی گسترده حزب الله لبنان به عمق اراضی اشغالی بار دیگر تردید افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی را در مورد کارایی سامانه های دفاعی رژیم قدس اشغالی در حفاظت از جان آنها تشدید کرد. این موضوعی است که با توجه به ادامه جنگ غزه و البته ماجراجویی های صهیونیست ها در منطقه، نقش مهم و محوری در افزایش فشار بر دولت نتانیاهو دارد.

عملیات تلافی جویانه اخیر حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی بار دیگر تأیید می کند که معادلات بازدارندگی در سطح منطقه به طور جدی و اساسی تغییر کرده است. دبیرکل حزب الله لبنان به طور ویژه به این موضوع اشاره کرد و تاکید کرد که «دوره تهدیدات اسرائیل به پایان رسیده است و حملات حزب الله کل نظام اشغالگر قدس را بسته است».

از این رو بار دیگر این واقعیت تلخ برای صهیونیست ها و البته متحدان غربی و منطقه ای آنها آشکار شده است و آن این است که منطق جدید بازدارندگی در سطح منطقه حاکم شده است که پتانسیل تحمیل هزینه های قابل توجهی بر آنها را دارد.

رژیم صهیونیستی از حمله تلافی جویانه حزب الله لبنان چنان شوکه شده بود که دو دستور کار مهم را همزمان در سر داشت. اولاً این رژیم سعی کرده تا حد امکان حقایق را پنهان کند و شاهدیم که مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل علیرغم صحبت هایشان در مورد حمله حزب الله لبنان، وارد جزئیات نشده و تصویری از این حمله ارائه نکرده اند. حمله کنند. خسارت ناشی از این حمله. ثانیاً صهیونیست ها شروع به ساختن روایت های کج و معوج کردند و مدعی شدند که قبل از حمله حزب الله به لبنان، اسرائیل موفق شده بود تعداد زیادی از سکوهای موشکی حزب الله و تجهیزات نظامی این جنبش را از کار انداخته و منهدم کند.

در همین زمینه، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود پس از عملیات اخیر حزب الله به صراحت تایید کرد که اسرائیل فقط دروغ می گوید و قادر به جلوگیری از عملیات حزب الله نیست. به گفته دبیرکل حزب الله لبنان، صهیونیست ها تنها توانستند دو موشک انداز را هدف قرار دهند که آن هم مهم نبود. به بیان ساده تر، سخنرانی سید حسن نصرالله پس از اجرای عملیات اخیر حزب الله را باید مکمل اطلاعاتی و توصیفی این عملیات دانست که چالش های جدی را نیز برای صهیونیست ها به وجود آورد.

اما همانطور که دبیرکل حزب الله لبنان گفت، با گذشت زمان ابعاد جدیدی از عملیات اخیر حزب الله و آسیب های وارده به رژیم صهیونیستی آشکار خواهد شد.

حزب‌الله به شکلی هوشمندانه همچنان موضع فعالی در خصوص تداوم انتقام‌جویی‌های خود دارد و این موضوع نیز به بحرانی تمام عیار برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال