اخبار اخبار عمومی

عملکرد معکوس بازارهای داخلی نسبت به بازارهای جهانی

تبلیغات بنری


عملکرد معکوس بازارهای محلی در مقایسه با بازارهای جهانی

به گزارش مجله توژال؛ به گفته رئیس فدراسیون طلا و جواهر تهران، با وجود افزایش 24 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، تحت تاثیر کاهش نرخ ارز در داخل و همچنین سطح بالای فروشندگان سکه. طلا برای مشارکت در طرح فروش خودرو، سکه و طلای ایرانی در بازارهای داخلی در بازار سقوط کرد

نادر بذرافشان در خصوص وضعیت بازار ارز و طلا در هفته گذشته اظهار داشت: در هفته گذشته نوسانات در بازارهای جهانی بیشتر روند صعودی داشت. اگرچه در مقاطعی شاهد کاهش جزئی بود اما در مجموع در این هفته شاهد افزایش 24 دلاری نسبت به ابتدای هفته بود و آخرین قیمت در حال حاضر 2452 دلار ثبت شده است.
اسنا در این خبر نوشت: رئیس فدراسیون طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازارهای داخلی نرخ ارز کاهش یافت و همچنین تعداد معاملات در بازار برای فروش سکه و طلا برای مشارکت افزایش یافت. طرح اخیر فروش خودرو در هفته گذشته علیرغم افزایش 24 دلاری قیمت جهانی طلا، باعث کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا شد.
وی در خصوص آخرین قیمت انواع سکه و طلا و جواهر در بازار و میزان کاهش نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه طرح جدید یک میلیون و 150 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته دارد. قیمت آن در ابتدای هفته و معاملات روز گذشته (پنجشنبه) 41 میلیون و 300 هزار تومان بود. قیمت ارز طرح قدیم نیز با کاهش هفتگی یک میلیون و 200 هزار تومانی در آخرین معاملات هفته به 37 میلیون و 100 هزار تومان رسید. هر دو نیم سکه و ربع سکه در این هفته به طور متوسط ​​850 هزار تومان افت هفتگی را تجربه کردند و در پایان هفته ارزش نیم سکه و ربع سکه به ترتیب به 14 میلیون و 550 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با 300 هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ارزش 6.9 میلیون تومان معامله شد.
این مقام صنفی ادامه داد: قیمت طلا در بازارهای داخلی برعکس قیمت آن در بازارهای بین المللی بود. به این ترتیب هر گرم طلای 18 عیار با کاهش هفتگی 49 هزار تومانی نسبت به قیمت خود در ابتدای هفته، هر گرم سه میلیون و 470 هزار تومان مبنای معاملات طلا شد.
بذراوشان در خصوص وضعیت اخیر حباب ارز نیز گفت: هر قطعه سکه در حال حاضر 7.4 میلیون تومان حباب دارد که نسبت به ابتدای هفته 650 هزار تومان کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان بار دیگر در توضیح این کاهش قیمت انواع سکه و طلا تاکید کرد: علاوه بر کاهش نرخ ارز در داخل، فروش سکه افزایش یافت. . و طلا در بازار برای ثبت در طرح فعلی گروه صنعتی ایران خودرو منجر به افزایش فروشنده در بازار شد و همین موضوع باعث شد تا شاهد کاهش قیمت ارز و طلا باشیم. این در حالی است که بازار خرید همچنان در رکود به سر می برد و ماه صفر این وضعیت را تشدید کرده است. شبکه اطلاع رسانی طلا و سکه

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال