اخبار اخبار تکنولوژی

علت اختلال امروز اینترنت مشخص شد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، امروز گزارش هایی مبنی بر قطعی اینترنت از سوی برخی کاربران در فضای مجازی منتشر شد و گفته شد بسیاری از سایت ها در دسترس نیستند. بررسی ها حاکی از آن بود که سامانه «رادار» اروانکلود برای بررسی وضعیت مراکز داده در دسترس نبود و پیگیری ها برای اطلاع از علت این حادثه در ساعات اولیه شب به نتیجه نرسید.

اما پس از گذشت چند ساعت و بازگشت شبکه به حالت عادی، گفته می‌شود که این قطعی مربوط به یکی از مراکز داده بزرگ ایران است که با مشکل اتصال فیزیکی خاصی مواجه شده بود.

در همین راستا مرکز داده های ایران در اطلاعیه ای علت این مشکل را اعلام کرد و اعلام کرد: در راستای سیاست های وزارت ارتباطات در خصوص شفافیت در ارائه اطلاعات به تمامی دست اندرکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: ارتباطات به مدت تقریبی 55 دقیقه در مرکز داده قطع خواهد شد.

بنابراین، ما صمیمانه از همه مشترکینی که تحت تأثیر این حادثه ناگوار قرار گرفتند، پوزش می‌خواهیم و قطعاً مطابق با توافق‌نامه‌های سطح کیفیت خدمات (SLA) اقدام خواهیم کرد. علاوه بر این، این شرکت دستورالعمل های پشتیبانی و نگهداری شبکه را در اسرع وقت برای جلوگیری از تکرار این حوادث بررسی و بازنگری خواهد کرد.

تبلیغات بنری