اخبار اخبار فرهنگی

عراق خواستار همکاری با ایران در پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی است

تبلیغات بنری


به گزارش مجله «توژال»، ثامر الکاظمی رئیس دانشگاه الکرخ بغداد و موسی الموسوی در حین حضور در این دانشگاه از اداره کل بحث و توسعه وزارت علوم عراق بازدید کردند. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی کشورمان.

اباذری به اهمیت همکاری های فرهنگی و علمی دو کشور اشاره کرد و گفت: این همکاری ها باید با نگاه راهبردی بلندمدت ادامه یابد.

رایزن فرهنگی ایران در عراق به نقش مهم دانشگاه ها در ایجاد پل های ارتباطی فرهنگی اشاره کرد و افزود: ارتباطات علمی و فرهنگی می تواند بستر مناسبی را برای تداوم تعامل ایران و عراق فراهم کند.

وی همچنین بر برنامه ریزی دقیق برای اجرای پروژه های مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

ثامر الکاظمی، رئیس دانشگاه الکرخ وی بر تقویت همکاری های دانشگاهی دو کشور تاکید کرد و گفت: عراق در تلاش است تا سطح علمی و آموزشی خود را ارتقا دهد و همکاری با دانشگاه های ایران می تواند این روند را تسریع بخشد.

وی پروژه های تحقیقاتی و آموزشی مشترک بین دانشگاه های ایران و دانشگاه الکرخ را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد این نشست ها به دستاوردهای علمی واقعی منجر شود.

زبان فارسی راه را برای ارتباط علمی و فرهنگی ایران و عراق هموار می کند

محمد جواد نجفیدر این دیدار مسئول روابط علمی دانشگاهی و زبان فارسی رایزنی فرهنگی کشورمان، همکاری های دانشگاهی ایران و عراق را یکی از مهمترین ارکان پیشرفت علمی و پژوهشی دو کشور دانست.

وی به برنامه های تبادل دانشجو و استاد، کارگاه ها و کنفرانس های مشترک و پروژه های تحقیقاتی بین المللی اشاره کرد و گفت: همکاری های علمی دو کشور باید به شکل گسترده تری گسترش یابد.

النجیفی همچنین به توسعه زبان فارسی به عنوان بخشی از این همکاری ها اشاره کرد و آن را عاملی برای تسهیل ارتباطات علمی دو کشور دانست.

وی افزود: این زبان می تواند زمینه ساز ارتباطات علمی و فرهنگی ایران و عراق و ایجاد تبادلات بیشتر بین دانشگاه های دو کشور باشد.

بعدی، حجت الاسلام محسن زاده رئیس شعبه المصطفی (علیه السلام) بین الملل عراق وی در سخنان خود به ضرورت تربیت دانش آموزان متعهد و مجرب اشاره کرد و گفت: این مرکز با ارائه برنامه های آموزشی متنوع و با کیفیت، نقش مهمی در تربیت نسل های آینده ایفا می کند.

وی بر اهمیت آموزش علمی و دینی در تربیت افرادی که بتوانند به عنوان پل فرهنگی و علمی بین ایران و عراق باشند، تاکید کرد و افزود: تقویت این روابط نه تنها به نفع دو کشور، بلکه برای کل منطقه خواهد بود.

حاضرین در خاتمه از نمایشگاه هنری برپا شده در سالن رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق بازدید کردند. این نمایشگاه به نمایش آثار هنری جشنواره «پیشروان پیروزی» اختصاص داشت که در آن هنرمندان عراقی و ایرانی آثار خود را به نمایش گذاشتند.

عراق می خواهد در پروژه های آموزشی و پژوهشی با ایران همکاری کند

تبلیغات بنری