اخبار اخبار سیاسی

عراقچی: با نیروهای مسلح هماهنگیم

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال از شهرری، عباس عراقچی با اشاره به حضور بر مزار شهید امیر عبداللهیان و سایر شهدا گفت: بر خود وظیفه دانستم قبل از ورود به دفترم در شهرری با شهید امیر عبداللهیان تجدید میثاق کنم. وزارت امور خارجه من امیرعبداللهیان را ضرری برای وزارت امور خارجه می دانم و مطمئنم همانطور که امیر عبداللهیان در وزارت امور خارجه بود به وزارت امور خارجه نگاه می کنند و برای ما دعا می کنند. امور.

وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره نحوه واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی، گفت: موضوع مقاومت یکی از پایه های سیاست خارجی است. جمهوری اسلامی ایران در گذشته چنین بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود. ارتباط ما با محور مقاومت امری ضروری است و برای حمایت از محور مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه از همه توان خود استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اینجا یکی از جاهایی است که ارتباط میدانی با دیپلماسی کاملاً مشخص است، افزود: شهید دکتر امیر عبداللهیان در این مسیر زحمات زیادی کشیدند و عملیات «وعده حق» که اجرا شد به نظر من این است. یکی از مدل های بسیار، هماهنگی میدانی خوبی بود که با تلاش او و فرماندهان میدانی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عملیات «قول صادق» که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران انجام شد، خاطرنشان کرد: پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی گسترش جنگ در این کشور بود. منطقه ای که خواست رژیم صهیونیستی بود مسدود شد. این بار هم همینطور خواهد بود و ما با نیروهای مسلح هماهنگی کامل داریم چون دیپلماسی مکمل میدان و میدان مکمل دیپلماسی است و انشاالله با هم به سمتی حرکت می کنیم که منافع ملی کشور و تمامیت کشور تامین شود. امنیت و عزت ملی کشور به طور کامل محقق شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مذاکرات رفع تحریم ها و توافق هسته ای، تاکید کرد: مذاکرات و رفع تحریم ها را از مسیرهای آبرومندانه و شرافتمندانه پیگیری می کنیم و همانطور که دیشب گفتم عجله و تعلل بی مورد نخواهیم کرد. در این رابطه ما شروع به رایزنی با احزاب مختلف می کنیم تا انشاءالله بتوانیم به منافع مردم ایران برسیم، زیرا تصویری که اکنون وجود دارد، تصویری متفاوت از تصویر گذشته است. برخی از تاریخ هایی که در خود برجام وجود داشت گذشته است و بنابراین نمی توان برجام را به شکل فعلی احیا کرد. یعنی این سند باید بازگشایی شود و قسمت هایی از آن عوض شود که کار ساده ای نیست. می دانید که وقتی یک سند را باز می کنید، جمع کردن دوباره آن دشوار است.

عراقچی گفت: در مذاکرات 1400 مذاکرات بر سر چگونگی بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک بود و در مورد خود برنامه جامع اقدام مشترک مذاکره ای نداشتیم. حالا شرایطی تغییر کرده و باید با ظاهری متفاوت وارد صحنه شویم. شکل قبلی مذاکره و توافق بر سر توافق هسته ای، همه اینها می توانست یک راهنما و به اصطلاح مرجع برای ارجاع و استفاده باشد، اما دیگر نمی توان به این شکل عمل کرد. مذاکرات جدید باید شکل بگیرد. آسان نخواهد بود، اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: این را وظیفه و وظیفه می دانیم که برای کاهش و رفع هزینه های تحریم مردم تلاش کنیم. انشالله این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و همه صلاحیت های علمی، سیاسی و حقوقی کشور را در این مسیر به کار خواهیم بست. ما دو استراتژی را برای خنثی سازی تحریم ها و لغو تحریم ها دنبال می کنیم: طبیعتاً موضوع خنثی سازی تحریم ها از اولویت بیشتری برخوردار است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ماموریت دیگر ما علاوه بر خنثی سازی تحریم ها، تلاش برای رفع تحریم ها است که ماموریت ویژه وزارت امور خارجه است. ما عزتمندانه موضوع رفع تحریم ها را دنبال می کنیم و در دولت سیزدهم نیز این موضوع را دنبال کرده ایم و در دولت چهاردهم نیز تلاش می کنیم که این موضوع را محترمانه احیا کنیم و جلو برویم.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم لغو تحریم ها را حتی یک ساعت به تاخیر نمی اندازیم، گفت: تلاش ما در این زمینه ادامه خواهد داشت و این موضوع از طریق مذاکره یا هر مسیر شریف دیگری آغاز می شود و نخواهیم داشت. هر چیز غیر ضروری عجله یا تاخیر در این زمینه. ما مذاکرات را هم خدشه دار نمی کنیم.

عراقچی در خصوص روابط با کشورهای همسایه و اوراسیا در دولت چهاردهم گفت: گسترش تعامل با کشورهای همسایه، منطقه و پیرامون اولویت ماست. در دولت سیزدهم هم اینطور بود و در دولت چهاردهم این تعاملات و ارتباطات گسترش پیدا می کند که اولویت ماست.

.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال