اخبار اخبار تکنولوژی

طراحی نرم‌افزاری برای مدیریت بهینه ناوگان توزیع با استفاده از هوش مصنوعی

تبلیغات بنری


محمد جواد الاتابکی مدیرعامل و موسس این شرکت دانش بنیان گفتگو با یک کارشناس اقتصادی ایران وی در توضیح بیشتر درباره این برنامه گفت: در این محصول فناورانه هوش مصنوعی به جای انسان فکر می کند و با بررسی، پردازش و تحلیل عوامل موثر بر تحویل کالا اعم از ترافیک شهری، توزیع جغرافیایی یا یک طرفه و دو طرفه مسیر. . روش ها بهترین پیشنهاد را به کاربر یا همان شرکت یا موسسه ارائه می دهند.

یک دانشجوی مهندسی برق از دانشگاه تهران گفت: این برنامه لجستیک با استفاده از هوش مصنوعی مقاصد را اولویت بندی می کند و مسیرها را در قالب چند مقصد به رانندگان منتقل می کند و در یک روز به صدا و سیما اعلام می کند که چه تعداد خودرو پخش می شود. محصولات مشابهی مورد نیاز است که تاثیر بسزایی در زمان تحویل و البته کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر این، این نرم افزار هوشمند در لایه بعدی با استفاده از این نرم افزار به مدیران امکان نظارت بر وضعیت تحویل کالا را به صورت آنلاین می دهد. مانند نشان دادن محل ماشین های توزیع در یک ساعت مشخص، وضعیت اسناد تحویل کالا یا خروج کالا از انبار و عملکرد خودروهای توزیع در تحویل محصولات و کالا. همه اینها با استفاده از این نرم افزار رصد می شوند تا مدیران جریان بتوانند گلوگاه های پشتیبانی خود را به صورت شفاف و آنلاین کنترل و مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هوشمند مورد استفاده تعدادی از شرکت های پخش و فروشگاه های بزرگ الکترونیکی کشور است، تصریح کرد: هزینه این شرکت ها 40 درصد کاهش یافته است.

طراحی نرم افزار مدیریت بهینه ناوگان توزیع با استفاده از هوش مصنوعی

اتابکی در خصوص نقش این برنامه در افزایش بهره وری و کاهش هزینه های شرکت های پخش گفت: بر اساس آمار یکی از بزرگترین شرکت های پخش کشور، استفاده از این برنامه هوشمند لجستیکی باعث کاهش 37 درصدی مسافت طی شده برای چندین نفر شده است. هزار دستگاه خودرو پخش کرده و مصرف سوخت را کاهش داده است.

مدیرعامل این شرکت فناور درباره تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده توسط این مجموعه دانش بنیان نیز گفت: 40 نفر از جوانان تحصیل کرده در رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی هوش مصنوعی، مهندسی صنایع، فروش، مالی مستقیم و غیر مستقیم در مدل رسمی و پروژه ای در این شرکت عمل می کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون این دانش بنیان به سوددهی رسیده است، گفت: هدف ما این است که بتوانیم این محصول فناورانه را در خارج از ایران عرضه کنیم و هم اکنون از کشورهایی مانند ارمنستان و ازبکستان مشتریان داریم و به زودی برای توسعه بازار صادراتی خود تلاش خواهیم کرد. .

پیشنهاد کاهش زیان 5 هزار میلیارد تومانی شرکت پست از طریق نرم افزارهای دانش بنیان

اتابکی همچنین درباره انتظارات حمایتی از این گروه دانش بنیان از دولت گفت: مهمترین انتظار ما ایجاد اعتماد بین گروه دانش بنیان و سازمان ها و شرکت های بزرگ دولتی برای استفاده نخبگان از محصولات فناورانه و بومی است. کشور، زیرا استفاده از این نرم افزار منجر به کاهش هزینه های این گروه شده است و این امر در نهادهای دولتی نیز حائز اهمیت بود.

طراحی نرم افزار مدیریت بهینه ناوگان توزیع با استفاده از هوش مصنوعی

این فعال دانش بنیان با اشاره به مذاکره با برخی سازمان های دولتی برای همکاری، بزرگترین مشکل این سازمان دانش بنیان را نبود زیرساخت های لازم از جمله مشکل داده ها دانست و افزود: یکی از پایه های سیستم نرم افزاری ما برای استفاده از این شرکت ها عدم وجود سایت است که سایت مشتریان است و نمی توانند از خدمات ما استفاده کنند زیرا زیرساخت ثبت و ذخیره سایت را ندارند.

وی همچنین کمبود سرمایه را مهم ترین مشکل پیش روی پارک های فناوری کوچک و پارک های خدماتی دانست و گفت: تامین امکانات با تهویه مناسب یکی از موثرترین راه های حمایت از این پارک ها در مقایسه با شرکت های بزرگ دانش بنیان است و این امر می تواند به رشد و اشتغال شرکت های کوچک کمک زیادی می کند.

اتابکی ادامه داد: اکنون امکاناتی که برای پایگاه های دانش در نظر گرفته شده فرصت نفس کشیدن ندارد. خرید تجهیزات و کسب درآمد از آن روز بعد برای شرکت های بزرگ فقط سودمند است، اما شرکت های خدمات گرا برای رسیدن به تولید و درآمد محصول ابتدا باید یک تیم بسازند و سپس در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند. این کار زمان زیادی می برد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال