اخبار اخبار اقتصادی

طبق قانون دولت چه میزان باید مسکن بسازد؟

تبلیغات بنری


عباس صوفی عضو شورای اسلامی شهر در گفت و گو با مجله توژال درباره اظهارات معاون وزیر مسکن و ساختمان در وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت 800 هزار واحد مسکونی حمایتی در طول سال جاری گفت: چهار سال کشور تشکیل دولت مختص برنامه هفتم توسعه است. بنابراین دولت در برنامه هفتم توسعه موظف است علاوه بر دو میلیون واحد در حال ساخت، پنج و نیم میلیون واحد مسکونی نیز بسازد. به زبان ساده دولت باید سالانه یک و نیم میلیون واحد بسازد.

وی ادامه داد: برای رفع نارضایتی بیش از هفت میلیون واحد مسکونی باید در حوزه های مختلف با آن برخورد شود. دولت امروز قادر به ساخت هفت میلیون واحد مسکونی یا ارائه تسهیلات بانکی برای ساخت و ساز نیست، اما می تواند با واگذاری زمین به مردم و عمومی سازی علاوه بر مشارکت با بخش خصوصی، شرایط را برای حل این بحران حل کند.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: اظهارنظر ساخت تنها 800 هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال توسط نمایندگی وزارت راه و شهرسازی اشتباه است. این وزارتخانه باید ظرف چهار سال پس از تشکیل در دولت قانون را اجرا کند. مجلس نیز بر کار شخصی وزیر و وزارت راه و شهرسازی نظارت دارد.

الصوفی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه هفتم توسعه برای دولت و مجلس مهم است. کمیته ساختمان نیز از اداره راه و شهرسازی درخواست برنامه اجرای آیین نامه کرد. کمیته عمران شورا جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی برگزار کرد. بحث مسکن چند وجهی است و کمیته عمران در این زمینه نظارت و پیگیری خاص خود را دارد.

تبلیغات بنری