اخبار اخبار تکنولوژی

ضرورت توجه بر پروژه جی‌نف در دولت چهاردهم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، GNAF مخفف National Geocoded Address File است که امکان تایید و تایید آدرس فیزیکی و همچنین موقعیت مکانی و مختصات جغرافیایی آن را در کشور فراهم می کند.

تسهیل و تسریع در انواع خدمات شهری، تبادل کالا و خدمات پستی، احراز هویت و رسیدگی به امور مردم، کاهش حضور مردم در ادارات، کاهش بروکراسی اداری و به طور کلی تسریع در انجام امور مردم از جمله مزایای علامت گذاری نمادهای شناسایی مکان است.

هدف از اجرای طرح GNAF هویت بخشی به اماکن است که در اجرای این طرح ابتدا مردم و سپس ادارات خدمات رسان و دستگاه های اجرایی در استانداری از این طرح بهره مند می شوند. جزئیات این طرح به شرح زیر است: در اجرای GNF مانند کد ملی افراد، کد شناسایی منحصر به فرد برای اماکن صادر می شود و اجرای طرح پایگاه داده آدرس استاندارد مبتنی بر مکان بسیار خواهد بود. موثر در مدیریت امور شهری لذا با توجه به اهمیت این موضوع در بخشنامه به عنوان یکی از برنامه های وزیر ارتباطات عنوان شد.

سید ستار هاشمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در یکصد و سی امین جلسه شورای عالی تحول و تعالی تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که سال هاست در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد، موضوع GNF که به مفهوم تخصیص کد جغرافیایی به هر نقطه از کشور اشاره دارد. این روش شبیه به مرزبندی در سازمان ثبت است.

وی تصریح کرد: اگر مرزبندی را کامل کنیم و برای هر منطقه کد مشخصی را مشخص کنیم، با توجه به تغییرات مختلف همچنان باید آن را به روز کنیم که موید لزوم توجه به GNF است.

الهاشمی همچنین به استفاده از سرویس های ماهواره ای برای تسریع روند مرزبندی اشاره کرد و افزود: قانون مرزبندی می تواند از فساد و جرم در کشور جلوگیری کند و رئیس جمهور محترم نیز بر اجرای کامل آن تاکید دارند که یکی از ارکان قانون است. -دولت

لازم به ذکر است که سامانه JNEF یکی از پروژه های مهم محسوب می شود که اجرای آن در چند سال گذشته با کندی همراه بوده و به گفته مسئولان یکی از چشم انداز های مهم سرشماری JNEF در سال 1405 می باشد. در صورت تکمیل نشدن پایگاه سایت و عدم نصب پنل های هوشمند، انجام سرشماری ثبت نام بر اساس سال 1405 هجری قمری بر اساس استانداردها و کنترل های تعیین شده امکان پذیر نخواهد بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال