اخبار اخبار تکنولوژی

ضرر فروشندگان اماراتی از احتکار آیفون ۱۶

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، عرضه مدل جدید آیفون هر ساله به فرصتی برای بسیاری از ساکنان امارات تبدیل می شود تا با فروش مجدد دستگاه ها با قیمت بالاتر، درآمد سریعی کسب کنند. عرضه اخیر آیفون 16 در 20 سپتامبر نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا خریدارانی که این دستگاه را به صورت آنلاین پیش خرید کرده بودند به فروشگاه های اپل هجوم آوردند تا گوشی های خود را بردارند و بفروشند.

اولین خریداران خوش شانس گوشی های خود را به فروشندگان مشتاق فروختند و در روز اول عرضه، قیمت آن را 2500 درهم افزایش دادند. فروشندگان به امید استفاده از این فرصت سعی کردند گوشی ها را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. آنها انتظار داشتند که گوشی اپل 3000 درهم گران تر به فروش برسد، یعنی حاشیه سودی در حدود 500 درهم برای هر گوشی.

اما امسال اتفاقی غیرمنتظره افتاد. بسیاری از فروشندگانی که آیفون را از افرادی که آن را پیش خرید کرده بودند خریداری کرده بودند، پس از ورود گوشی به بازار و کاهش قابل توجه قیمت ها در عرض چند روز، در شرایط سختی قرار گرفتند.

جی، فروشنده لوازم الکترونیکی در دبی، به گلف تایمز گفت که او و تیمش خود را برای کسب سود بالا از آیفون 16 آماده کرده اند. آنها در روز اول حدود 80 گوشی را از افرادی که گوشی را پیش خرید کرده بودند، خریدند و در فروشگاه‌های ابوظبی و دبی، برای هر مدل آیفون 16 پرو مکس 2000 درهم پرداخت کردند. آنها فکر می کردند که این استراتژی جواب می دهد. اما با پر شدن بازار از این گوشی، کسی برای خرید نیامد.

بر اساس گزارش خلیج تایمز، جنرال الکتریک با انباشت سرریز آیفون و بازار اشباع مواجه شد و اکنون حدود 200000 درهم از دست داده است. این شرکت موفق به کسب سود از این گوشی ها نشده است و با قیمت اضافی که برای خرید آنها پرداخته است، فروش آنها با سود غیرممکن است.

تبلیغات بنری