صنعت موسیقی نیازمند تشکل خصوصی و قوی است
محمد حسین حبیب نژاد وی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی توژال در خصوص تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با فعالان صنعت موسیقی کشور گفت: وزارت صلح با هدف بررسی توانمندی ها و تسهیل شرایط کاری واحدهای تولیدی در این نمایشگاه موسیقی حضور یافت.
وی با بیان اینکه نمایشگاه صنعت موسیقی نقطه عطفی در رشد و توسعه این صنعت است، تصریح کرد: با حضور در دومین نمایشگاه و گفتگو با واحدها، مشکلات و شرایط را با شنیدن نقطه نظراتی برای کمک به این بخش شنیدیم. ما سیاست گذاران، سیاست گذاران و مدیران صنعت موسیقی را بررسی کردیم.
بازدید محمدحسین حبیب نژاد نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه صنعت موسیقی
رشد و توسعه واحدهای تولیدی صنایع خلاق
حبیب نژاد ادامه داد: از آنجایی که حوزه فعالیت صنعت موسیقی مربوط به تولید آلات موسیقی است، در زیر مجموعه صنایع خلاق و صنایع خلاق در ساختار جدید وزارت حراست زیر مجموعه دفتر تخصصی برق، الکترونیک، نرم افزار قرار می گیرد. ، و صنایع خلاق در وزارت. البته تا یک ماه پیش یک مرکز مستقل بود اما الان ساختارش تغییر کرده است. ساختار صنایع خلاق دست ما را کمی بازتر خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه همچنان منتظر رشد و توسعه واحدهای تولیدی صنایع خلاق هستیم، افزود: از فرصت نمایشگاه برای آشنایی نزدیک با فعالان استفاده کردیم و میتوانیم با آنها گفتوگو کنیم.
نیاز به نگهبان صنعت موسیقی در بخش خصوصی
حبیب نژاد بزرگترین مشکل صنعت موسیقی را نبود تشکیلات و متولی در بخش خصوصی برای پیگیری مطالبات آن عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف وزارت صلح از حضور در این نمایشگاه تشویق فعالان این عرصه است راه اندازی یک سازمان در بخش خصوصی به عنوان یک بازوی مشاوره ای و مطالبه گری دولت، در اتخاذ سیاست های بهتر کمک خواهیم کرد.
وی افزود: متاسفانه آمار و اطلاعات دقیق و مستمری از وضعیت اعضای فعال در زنجیره صنعت موسیقی در دسترس نیست و ما به عنوان سیاست گذار در دولت نمی دانیم چه تعداد تولید کننده، مصرف کننده و توزیع کننده در این زنجیره وجود دارد. کشور.” این صنعت و چه کسی از آن سود می برد، این بخش خصوصی است که می تواند با ایجاد یک سازمان اطلاعات مناسب را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم از این اطلاعات در سیاست گذاری ها استفاده کنیم و تصمیمات درستی بگیریم که پیامدهای مناسبی برای صنعت دارد.
حبیب نژاد با تاکید بر اینکه مقررات قوی بخش خصوصی می تواند بازوی مشاوره ای مناسبی برای سیاست گذاران دولت باشد، ادامه داد: برای برگزاری بهترین و شگفت انگیزترین نمایشگاه صنعت موسیقی باید اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب انجام شود، زیرا وجود دارد. بسیاری از ذینفعان در این زنجیره باید توانایی های کشور، شرایط و قابلیت های آن را بشناسند.
حبیب نژاد گفت: این نمایشگاه نقطه عطفی در رشد و توسعه صنعت است و مطمئنا اطلاع رسانی دقیق تر منجر به آمار ظرفیت و ایجاد زنجیره تعامل بین تولیدکننده و مصرف کننده خواهد شد و نمایشگاه را در آینده رقم خواهد زد. سال بهتر است و این صنعت هر سال بیشتر و بیشتر توسعه می یابد.
دومین نمایشگاه صنعت موسیقی روز سه شنبه (8 آبان 1403 هجری شمسی) با حضور فعالان، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان آلات موسیقی، آموزشگاه ها، مراکز تحقیقاتی موسیقی و ناشران این حوزه راه اندازی شد و تا 2 آذرماه از ساعت 12 ظهر تا 12 آذر ادامه دارد. 12:00 ظهر. ساعت 20:00 در محل نمایشگاه برج میلاد تهران میزبان علاقه مندان است.