اخبار اخبار تکنولوژی

صنعتی‌سازی فناوری‌های راهبردی نانو و میکرو شتاب می‌گیرد

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن وزارت علوم و آموزش اقتصاد ایران، مصاحبه صنعتی شدن و گسترش کاربردهای صنعتی نانوتکنولوژی با حضور مدیران و کارشناسان ستاد توسعه فناوری های نانو و خرد و معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل ساختمان فناوری وزارت حراست برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی برنامه‌ها و رویه‌های اجرا شده در سال گذشته، در خصوص توسعه همکاری‌ها برای تسریع در ساخت فناوری‌های پیشرفته نانو و میکرو و گسترش کاربردهای صنعتی آنها و به منظور تسهیل بیشتر در اجرا، تبادل نظر شد. از جمله راهکارهایی که در این جلسه اتخاذ شد، توافقنامه همکاری بین این دو منعقد شد محمد مجید فولادگر معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت حراست عماد احمدوند معاونت توسعه فناوری نانو و خرد به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امضا شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و میکروفناوری نانو در این نشست به تشریح آخرین تحولات در حوزه توسعه و ساخت فناوری نانو، دستاوردها و بازار رو به رشد نانومحصولات ساخت کشور، تبیین توانمندی های شرکت های نانو و رویکرد این شرکت پرداخت. ستاد نانو و میکرو در رسیدگی به مسائل مهم کشور بر اساس راهکارهای فناوری پرداخت

عماد احمدوند وی در توضیح دیگری به افتتاح کارخانه فرآوری لجن و پودر اکسید فولاد در اصفهان در هفته گذشته اشاره کرد و با راه اندازی این خط، سالانه 25 هزار تن کنسانتره از زباله های انباشته شده در فولاد مبارکه تولید می شود.

وی افزود: این امر علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد از این هدر رفت دانش، اثرات مثبت زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

معاونت توسعه فناوری نانو و میکرو ادامه داد: راه اندازی این خط تولید فناورانه در واقع زمینه ساز توسعه اقتصاد دایره ای در صنعت فولاد کشور مبتنی بر فناوری پیشرفته بومی است که می تواند با موفقیت در مجتمع فولاد مبارکه سایر کشورها به کار گرفته شود. . واحدهای تولیدی در کشور

صنعتی شدن فناوری‌های نانو و میکروفناوری استراتژیک در حال افزایش است

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت حراست نیز در این جلسه با بها دادن به کار و پیگیری های کمیته مشترک و با اشاره به تضمین های کمیته مشترک، نقش این وزارتخانه در حمایت از این حرکت در کشور را تشریح کرد. وزیر امنیت در خصوص تشکیل شرکت های دانش صادرات محور.

محمد مجید فولادجار وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنعتی در توسعه فناوری، از برگزاری هشتمین رویداد صنعت دانش در حوزه فناوری نانو برای حمایت از تبادل فناوری بین شرکت های فناور و صنعتی خبر داد.

در این جلسه مسئول توانمندسازی شرکت ها در ستاد توسعه نانو و میکروفناوری به ارائه کاربردهای این فناوری در کشاورزی از جمله تصفیه آب و فاضلاب و همچنین حوزه سلامت پرداخت و به توانمندی های اقتصادی این فناوری اشاره کرد. برای کشور مهم باشد.

محمدمهدی اسماعیلی وی ضمن تشریح توانمندی های شرکت های ایرانی در این زمینه، پروژه های صنعتی موفقی که در چند سال گذشته توسط این شرکت ها انجام شده است را ارائه کرد.

صنعتی شدن فناوری‌های نانو و میکروفناوری استراتژیک در حال افزایش است

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو، وابسته به معاونت علمی، در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری بین دبیر ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو و معاونت منعقد شد. رئیس هماهنگی و کارهای محیطی وزارت امنیت.

از محورهای اصلی این قرارداد می توان به کمک در ساخت فناوری های راهبردی نانو و میکرو، همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی مشترک در حوزه فناوری های نانو و میکرو، همکاری در تشکیل و راه اندازی مرکز تحقیقات نانو و صنعت و ایجاد زمینه های مناسب اشاره کرد. جهت اطلاع مدیران و کارشناسان و فعالان صنایع و معادن و همکاری در حوزه های تحقیقاتی با محوریت رصد فناوری های نوین، مطالعات نوآوری، ساخت نانو و خرد و برگزاری سلسله نشست های تخصصی بین مدیران و کارشناسان ستاد نانو و وزارت کشور. صنعت. حفاظت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال