اخبار اخبار تکنولوژی

صندوق‌های رای، همیشه تعیین‌کننده مسیر آینده کشور بوده است

تبلیغات بنری


مهدی بادبا که در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی ایران وی در خصوص ضرورت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به شرایط خاصی که کشور در سیاست داخلی و خارجی می گذرد، حضور در انتخابات و صندوق های رای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در واقع دشمن در سال های اخیر در یک جنگ شناختی سعی در ایجاد تحول در پای صندوق های رای در کشور ما داشته است. این در حالی است که صندوق ها همواره مسیر آینده کشور را مشخص کرده اند و پس از آن نیز چنین خواهد بود.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد مردم سالاری دینی با مشارکت و حضور همه جانبه مردم از حمایت مردم برخوردار است. چه در شکل گیری انقلاب و چه در تداوم آن، مجاهدت امام خمینی (ره)، شهدا و مردم، عامل به ثمر نشستن انقلاب و رشد و بالندگی این میراث گرانبها بود تا اینکه اکنون.

وی تاکید کرد: بنابراین نقش مردم در پیروزی و تداوم انقلاب در بیانات رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) به طور کامل مورد تاکید قرار گرفته است.

بادبا ادامه داد: به صراحت می توان گفت که حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخابات آزاد مصداق بارز مردم سالاری دینی است. بنابراین انتخابات و شرکت در آن مسیر آینده کشور را تعیین می کند تا بتواند نگاه انقلابی و دینی را در راستای خدمت به مردم و اعتلای کشور تقویت کند.

ادامه مطلب

صندوق های رای همیشه مسیر آینده کشور را تعیین کرده است

به گزارش سایت ایرانیان اکونومیستشهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در شامگاه یکشنبه (9 اردیبهشت 1403) در راه بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلاسی به تبریز در منطقه ورازگان استان آذربایجان شرقی. . چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل سانحه هوایی یک سال قبل از موعد مقرر برگزار شد.

اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شورایی برای اداره امور اجرایی کشور برای مدت 50 روز و آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری را مقرر می دارد و جزئیات این اصل به شرح زیر است: در صورت فوت، عزل، استعفا، غیبت یا بیماری رئیس جمهور برای مدت بیش از دو ماه یا در صورتی که دوره ریاست جمهوری منقضی شود و رئیس جمهور جدید به دلیل موانع یا موارد دیگر انتخاب نشود، اول. معاون رئیس جمهور صلاحیت ها و مسئولیت های خود را با تصویب رهبری به عهده می گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس نمایندگان و رئیس این اداره موظفند ترتیب انتخاب رئیس جمهور جدید را به عهده گیرند حداکثر ظرف مدت 50 روز محل خود را تعیین کند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در پیامی تسلیت شهادت آیت الله رئیسی را صادر کردند که در بخشی از آن آمده است: «طبق اصل 131 قانون اساسی، آقای مخبر مدیریت قوه مجریه را بر عهده می گیرد و باید ایشان را همراهی کند.» رؤسای قوای مقننه و قضائیه. آنها باید حداکثر ظرف پنجاه روز ترتیب انتخاب رئیس جمهور جدید را بدهند.»

ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 20 خرداد آغاز و در 23 خرداد به پایان رسید. شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، مسعود بختیاریان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علی رضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف را شش کاندیدای انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام کرد. 20 ژوئن. روند اعلام آغاز شد و انتخابات در روز هشتم تیرماه برگزار شد. بر اساس آرای به دست آمده مسعود مازیکیان و سعید جلیلی از هم جدا هستند که جمعه آینده (24 تیرماه) برگزار می شود.

جامعه دانشگاهی کشور همواره در موقعیت های مختلف سیاسی و اجتماعی با مردم همراه بوده و گاه آنان را در تصمیم گیری صحیح راهنمایی کرده است. در این دوره از انتخابات جلسات مختلفی در دانشگاه با حضور نامزدهای انتخاباتی و یا نمایندگان آنها در مناطق مختلف برگزار شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال