اخبار اخبار اقتصادی

صعود دوباره قیمت نفت و تغییرات اقتصادی

تبلیغات بنری


قیمت بالای نفت و تغییرات اقتصادی

به گزارش توژال به نقل از افکارنیوز؛ قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین سطح طی دو ماه گذشته که روز دوشنبه به آن رسیده بود، معامله می شود.

انتظار افزایش تقاضا برای سوخت در اوج فصل تابستان و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده و تاثیر آن بر افزایش رشد اقتصادی به حمایت از قیمت نفت کمک کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 24 سنت معادل 0.28 درصد افزایش به 86 دلار و 84 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 18 سنت افزایش معادل 0.22 درصد، 83.56 سنت معامله شد.

انتظار می رود تقاضا برای بنزین در ایالات متحده به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان در فصل اوج تابستان و قبل از تعطیلات روز استقلال این کشور در هفته جاری افزایش یابد.

انجمن اتومبیل آمریکا پیش بینی می کند که سفرها در این تعطیلات نسبت به سال گذشته 5.2 درصد افزایش یابد. سفرهای جاده ای با خودروی شخصی 4.8 درصد بیشتر از سال 2023 خواهد بود.

در جبهه عرضه، بازارها در حال آماده شدن برای احتمال توقف تولید نفت ایالات متحده توسط طوفان بریل هستند.

از سوی دیگر، نشانه‌های کاهش تورم در ایالات متحده، امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داد.

گزارش روز دوشنبه نشان داد که فعالیت تولید کارخانه‌های ایالات متحده برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و هزینه‌ای که تولیدکنندگان برای برخی از محصولات خود پرداخت می‌کنند به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته رسید.

قیمت نفت دوباره افزایش یافت

وزارت اقتصاد آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تورم در این کشور در ماه می ثابت مانده است. به این ترتیب، احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا افزایش می‌یابد که می‌تواند باعث تقویت فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال