اخبار اخبار تکنولوژی

صدور ۷ هزار ردیف استخدامی برای جذب نخبگان در دولت+ فیلم

تبلیغات بنری


متوقف کردناو بازی می کند

02:04

باصدا کردنبی صدا

یک نقطهخروج از تمام صفحهورود به حالت تمام صفحهدانلود

به گزارش سایت توژال. روح الله دهقانی فیروزآبادی وی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور خبرنگاران به بررسی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی و تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. و همچنین تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی در جلسه دیروز (سه شنبه 9 خرداد) توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را تایید کرد. شهید آیت الله آقای ابراهیم رئیسی ایشان در این زمینه بسیار قاطع بوده اند و حدود هشت ماه پیش در همایش نخبگان قول داده بودند که مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی را در اسرع وقت تشکیل دهند.

ادامه مطلب

صدور 7000 کلاس جذب برای جذب نخبگان در دولت + فیلم

وی ادامه داد: این شهید والامقام همچنین تدوین سند ملی هوش مصنوعی را تایید کرد تا طی ده سال آینده کشور جزو 10 کشور برتر در این زمینه باشد و این امر محقق شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: برای تدوین سند ملی هوش مصنوعی شاید بیش از سه هزار ساعت کار تخصصی و بیش از هشت هزار صفحه مدارک پشتیبان توسط کارشناسان این حوزه تهیه شده باشد.

وی ادامه داد: سازمان ملی هوش مصنوعی شورای راهبری دارد که پروژه های بزرگی را در این زمینه پیگیری می کند. در جلسه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب سند ملی هوش مصنوعی، تشکیل این شورا نیز به تصویب رسید و بر این اساس نهادهای مختلف در این زمینه می دانند چه باید بکنند.

دهقانی با بیان اینکه طی دو سه سال گذشته اقدامات مناسبی در حوزه هوش مصنوعی در کشور انجام شده است، گفت: وی افزود: البته در مجموع در این زمینه از دنیا عقب هستیم. اما با استعداد نخبگان جوان کشور، سند تهیه شده و مسیر تعریف شده، چشم انداز بسیار خوبی را در این زمینه می بینم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین از صدور بیش از هفت هزار رتبه استخدامی برای نخبگان علاقه مند به استخدام در دولت خبر داد و افزود: احضارها انجام شده و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به زودی بودجه اختصاص یافته را تامین کند. این استخدام برای تکمیل نهایی کار رتبه بندی می شود.

دهقانی بیان کرد: البته استخدام چند مرحله دارد و مرحله اول که تعیین درجه اشتغال و سخت ترین مرحله استخدام در دستگاه های دولتی است نیز برای بودجه 1403 در نظر گرفته شده است و مراحل این کار به صورت کامل خواهد بود. در دو سه ماه آینده تکمیل می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال