اخبار اخبار تکنولوژی

شارژ خودروهای برقی در 5 دقیقه

تبلیغات بنری


یک باتری جدید در این کشور خودروهای برقی را به مدت 5 دقیقه شارژ می کند

به گزارش مجله توژال؛ رقابت برای تسلط بر بازار خودروهای الکتریکی روز به روز در حال افزایش است و به یکی از زمینه های اصلی افزایش سرعت شارژ تبدیل شده است.

جنرال موتورز (GM) و شریک چینی اش CATL از باتری جدیدی رونمایی کردند که سریع ترین باتری شارژ کننده برای خودروهای الکتریکی تا به امروز است.

باتری جدید بر اساس ترکیب شیمیایی لیتیوم فسفات آهن توانایی شارژ با سرعت فوق العاده سریع تا 6 درجه سانتیگراد را دارد. درجه C باتری نشان دهنده سرعت شارژ آن است. باتری 6C برد طولانی را با شارژ سریع فراهم می کند. با استفاده از این فناوری پیشگام، رانندگان می توانند تنها پس از پنج دقیقه شارژ، 200 کیلومتر را طی کنند. این ویژگی می تواند اضطراب برد باتری را برای رانندگان EV کاهش دهد.

باتری 6C در پلتفرم Ultium جنرال موتورز ادغام خواهد شد که نسل بعدی خودروهای الکتریکی این شرکت را تامین می کند. این شرکت اعلام کرد که این باتری قرار است سال آینده در پلتفرم Ultium یکپارچه شود.

باتری 6C از چندین فناوری جدید برای افزایش سرعت شارژ استفاده می کند و واکنش های شیمیایی باتری را کارآمدتر و قابل اطمینان تر می کند.

این باتری دارای ترکیب الکترولیت جدیدی است که مزایای مختلفی را ارائه می دهد. این ترکیب باعث بهبود هدایت یونی، کاهش ویسکوزیته الکترولیت و کاهش انحلال یون لیتیوم در سلول باتری می شود.

سریع‌ترین باتری خودروی برقی چین در حال حاضر دمایی برابر با 5.5 درجه سانتی‌گراد دارد، اما سازندگان این باتری جدید حتی سریع‌تر می‌خواهند. این باتری استاندارد جدیدی را برای سرعت شارژ تعیین می کند و حتی از آخرین نمونه های ارائه شده توسط سایر سازندگان خودروهای الکتریکی نیز پیشی می گیرد.

تبلیغات بنری