اخبار اخبار تکنولوژی

سیگنال در روسیه فیلتر شد

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، خبرگزاری اینترفکس روز جمعه به نقل از آژانس نظارت بر ارتباطات روسیه (روسکومنادزور) گزارش داد که دسترسی به اپلیکیشن پیام رسان “سیگنال” به دلیل نقض قوانین روسیه ضروری برای جلوگیری از استفاده از پیام ها بوده است. برنامه ها برای اهداف تروریستی و افراطی مسدود شدند.

قبل از اینکه Rus Komnadzor این خبر را اعلام کند، صدها کاربر “سیگنال” یک اشکال در این برنامه پیام رسانی را گزارش کردند. سایت های نظارت بر خدمات اینترنتی بیش از 1500 شکایت در مورد مشکلات دسترسی به سیگنال را نشان دادند که بیشتر آنها در مسکو و سن پترزبورگ بودند. با این حال، این برنامه با استفاده از فیلتر قابل دسترسی است.

سه نفر از منطقه مسکو و کراسنودار به رویترز گفتند: ایجاد یک حساب کاربری جدید در سیگنال بدون استفاده از ابزار فیلتر امکان پذیر نیست. هنگامی که شماره تلفن را وارد می کنید، سرویس پیام “خطای سرور” را نشان می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات روسی از سال 2018 فیلتر کردن دسترسی به تلگرام، اپلیکیشن پیام رسان محبوب و پرکاربرد را آغاز کردند. این اقدام چندین سرویس شخص ثالث را غیرفعال کرد اما بر دسترسی به تلگرام در روسیه تأثیری نداشت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال