اخبار اخبار فرهنگی

«سینمای آزاد»در سینماتک

تبلیغات بنری


به گزارش مجله «توژال»، نهضت «سینمای آزاد» حرکتی بود در راستای تکریم «فیلم کوتاه»؛ «فیلم کوتاه». بخشی در پاسخ به سینمای تجاری آن زمان و بخشی در تلاش برای جستجوی فیلمبرداری جدید.
در این حرکت فیلمسازان جوان در شهرهای مختلف ایران شروع به تولید فیلم های کوتاه 8 میلی متری با موضوعات و ساختارهای متفاوت کردند و بسیاری از آنها پس از پیروزی انقلاب وارد عرصه سینمای حرفه ای شدند.

از این منظر سه فیلم کوتاه «رود مسموم» به کارگردانی کیانوش عیاری (32:07 دقیقه)، «قاعده بازی» به کارگردانی داریوش عیاری (دقیقه 28:10) و «تازی» به کارگردانی در حال نمایش است. توسط طهماسب صلاح جو (15 دقیقه). (15 دقیقه) یکشنبه 15 آبان 1403 هجری شمسی ساعت 15:00 در تالار سینماتک نمایش داده می شود.

پس از اکران فیلم ها، کیانوش عیاری، داریوش عیاری، طهماسب صلاح جو و هادی علیبانه، منتقد و پژوهشگر نیز در جلسه بحث و گفتگو حضور خواهند داشت و درباره تاریخچه سینمای آزاد، فضای فیلمسازی در آن دوره و دستاوردها صحبت خواهند کرد. سینما آزاد.

با برپایی اولین جشنواره های تخصصی فیلم کوتاه و انتشار کتاب ها و نشریات فراوان، نهضت «سینمای آزاد» به فیلم کوتاه هویت بخشید و آن را به عنوان وسیله ای برای تحقیق و کشف سینمای بهتر، متفکرانه و حساس مطرح کرد. جامعه آن

لازم به ذکر است این برنامه با همکاری سینمای ملی ایران برگزار می شود.

قسمت دوم این برنامه یکشنبه 22 آبان ماه تقدیم عموم مردم می شود.

علاقه مندان به حضور در این نشست می توانند به خیابان کارگر، شمال غربی پارک لاله، سالن سینما مراجعه کنند.

ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

تبلیغات بنری