اخبار اخبار اقتصادی

سیستم‌های جامع بیمه‌گری نیاز اساسی صنعت بیمه است

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، علی استاد هاشمی در مراسم رونمایی از سامانه جامع بیمه در نسیم گفت: در سال های اخیر بیمه CORE یا همان بیمه متمرکز یکی از دغدغه های اصلی صنعت بیمه و بیمه متمرکز در حوزه فناوری بوده است. امروز باید به سمت توسعه یک پلت فرم فناورانه جامع در شرکت های بیمه حرکت کنیم. زیرا این نیاز اساسی صنعت بیمه است.

اتصال به شبکه بیمه خارجی یکی از نقاط قوت سیستم جدید بیمه است

وی افزود: از آنجایی که برخی از شرکت های بیمه دارای سیستم های بیمه ای جامع، مستقل و خصوصی هستند، اتفاقی که امروز رخ داد مانعی برای سایر شرکت های بیمه در راستای توسعه و طراحی سیستم های جامع بیمه ای ایجاد نمی کند و از آنجایی که مشکلاتی در حوزه بیمه وجود دارد. داده های بیمه جامع و شبکه اطلاعات بیمه ای در صنعت وجود دارد که بر روی معماری طراحی داده های جدید کار می کند. اما یکی از ویژگی های خوب این سامانه جامع بیمه، اتصال به شبکه های خارجی مانند سامانه های فروشگاهی است.

سفارشی سازی بیمه مطابق با کیفیت صنعت بیمه

در ادامه علی فنادی نینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی – گفت: بیمه مشترک یا سیستم بیمه مرکزی می تواند جایگزین مناسبی برای شرکت های بیمه باشد و تعامل بین شرکت بیمه و شرکت های بیمه را افزایش می دهد تا بیمه شده شخصا و طراحی آنلاین و ثبت بیمه مورد نظر از طریق اینترنت.

وی افزود: بنابراین بحث تخصیص بیمه نامه یکی از رویه های مهم در حال اجرا در حوزه بیمه فناورانه و سیستم های بیمه متمرکز است که خوشبختانه امروز بخش زیادی از آن تکمیل شد که به کیفیت بخشی صنعت بیمه کمک می کند. .

مسعود حجاریان کاشانی – رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه پردیس – در سمت متولی و طراح سیستم جامع بیمه نسیم گفت: به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه یکی از مهمترین چالش های پیش روی این صنعت، حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت های بیمه این چالش در فعالیت شرکت های بیمه ریشه دوانده و در سال های اخیر با توجه به تغییرات و تحولات حوزه فناوری و شکل گیری بازیگران جدید، جدی تر از گذشته در دستور کار شرکت های بیمه قرار گرفته است.

ارزیابی و مدیریت ریسک بیمه

وی در خصوص این سامانه جامع بیمه گفت: این سامانه فعالیت های بیمه ای را بر بستر دیجیتال ارائه می کند و تمامی تامین کنندگان از جمله شبکه فروش، شبکه خسارت، شبکه ارزیابی و جامعه پزشکیان و وکلا را مدیریت و ارزیابی می کند. تامین کنندگان بخش ها اما مهمترین ویژگی و هدف، ارزیابی و مدیریت ریسک در این صنعت است.

کاشانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در زمینه جبران خسارت، جذب و حفظ مشتریان حقیقی و حقوقی، ارزش آفرینی برای بیمه شدگان و بیمه گذاران، حسابداری و گزارشگری از دیگر ویژگی های این سامانه جامع جدید بیمه ای است.

علی فنادی نائینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی – در پایان با اشاره به اهداف مورد نظر از راه اندازی این سامانه بیمه مرکزی گفت: ضرورت محاسبه ریسک، کنترل توانایی تحمل ریسک و محاسبه حاشیه سود به صورت الکترونیکی است. برای رونق مالی مدیریت سلب اعتماد اجباری، قراردادی و داوطلبانه، سامانه BI برای تصمیم گیری مدیران و حفظ و نگهداری سابقه فعالیت یکی از دلایل راه اندازی این سامانه های بیمه است و تلاش داریم این فناوری ها را در تمامی شبکه های بیمه ای کشور گسترش دهیم. کشور در آینده

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال