اخبار اخبار تکنولوژی

سیاست کلّی نظام، توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این حوزه است

تبلیغات بنری


به گزارش اقتصاد ایران، سید محمد امین عاقمری رئیس مرکز ملی فضای مجازی در سومین مراسم گرامیداشت روز فناوری اطلاعات گفت: آنچه در سال گذشته مطرح شد این است که اگر چارچوب های نظارتی خود را اصلاح نکنیم، نمی شویم. قادر به سرعت بخشیدن به سرعت اجازه دهید خوب برویم.

وی افزود: اگر بخواهم بحث تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال را به زبان دیگری مطرح کنم، باید بگویم که سیاست کلی جمهوری اسلامی، بحث توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالیت اقتصاد دیجیتال است. بخش خصوصی تا حد امکان در این زمینه. برخلاف تحولاتی که ادارات و نهادهای دولتی در آن نقش پر رنگ تری داشتند، در این زمینه قطعاً فشار و تلاش بر عهده بخش خصوصی است و این مقوله در جلسه و سایر گروه ها است. مشکل این است که یک اتفاق اساسی در حوزه زندگی ما در حال رخ دادن است.

اغمری تصریح کرد: به این معنا که در جامعه زندگی می کردیم، مدرسه می رفتیم و کسب و کار و فعالیت های اقتصادی خود را داشتیم، اما امروز قسمت زیادی از آنها در فضای مجازی تکراری شده است. شاید در چند سال آینده بخشی از فضای سنتی ما از بین برود و به طور کامل به فضای مجازی منتقل شود. بخش های مختلف این پتانسیل را دارند که عملکرد خود را به طور کامل تغییر دهند. اگر نتوانیم در برنامه‌های دولتی در این زمینه، چه در بخش خدمات و چه در بخش محتوا، تغییر ایجاد کنیم، نمی‌توانیم همزمان با این تغییر، خود را به سطحی برسانیم که باید در آن باشیم.

مداوم. . .

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال