اخبار اخبار سیاسی

سکوت کاخ سفید درباره نقش رژیم صهیونیستی در انفجارهای لبنان

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، جان کربی روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اشاره به تحولات لبنان و وقوع انفجارهای مرگبار در تجهیزاتی مانند وسایل بی سیم، زمینی و الکترونیکی، تلاش کرد رژیم صهیونیستی را مسئول نبیند و گفت: “من قصد ندارم درگیر فرضیات یا حدس و گمان شوم در مورد آنچه اتفاق افتاده یا نه و یا اینکه چه کسی ممکن است مسئول باشد.”

اظهارات کربی در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار مبنی بر اینکه آیا اقدامات رژیم اسرائیل به منزله تشدید تنش است و آیا تل آویو همان کاری را انجام می دهد که ایالات متحده از همه طرف های ذیربط خواسته است اجتناب کنند.

کربی افزود: «من به سادگی نمی توانم به هیچ وجه به این رویدادهای چند روز گذشته با هیچ سطحی از جزئیات رسیدگی کنم.

این اظهارات کربی که تلاش می کند نشان دهد آمریکا از تصمیمات رژیم صهیونیستی مبرا است، در شرایطی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبل از عملیات بمباران پیجر این موارد را به اطلاع وی رسانده بود. تحولات در عملیات بمب گذاری تماس تلفنی با رئیس پنتاگون. این امر به این دلیل است که از آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر 2023، واشنگتن بزرگترین حامی مالی و سلاح این رژیم باقی مانده و از اقدامات خود در برابر حماس و حزب الله دفاع می کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، بر اثر انفجار مهیب روز سه شنبه در پیجر لبنان، دست کم 12 نفر از جمله دو کودک کشته و بیش از 2800 نفر دیگر زخمی شدند. موج دوم انفجارهای گسترده تجهیزات ارتباطی روز چهارشنبه دست کم 20 کشته و نزدیک به 450 زخمی برجای گذاشت. این انفجارها با قرار دادن مواد منفجره در تجهیزات خریداری شده از خارج از کشور که چند ماه پیش وارد لبنان شده بودند، رخ داد.

دولت لبنان و جنبش حزب الله لبنان، رژیم صهیونیستی را مسئول این انفجارها می دانستند و رسانه های عبری این حملات مرگبار تروریستی را عملیات مشترک سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو در خاورمیانه و لبنان وجود دارد.

مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده همچنان بر این باور است که با وجود خشونت های اخیر، راه دیپلماتیکی برای حل و فصل مسائل در غرب آسیا به ویژه در لبنان وجود دارد.

کربی به خبرنگاران گفت: تنها چیزی که می‌گویم این است که می‌خواهیم پایان جنگ را ببینیم و هر کاری که از ابتدا انجام دادیم با هدف جلوگیری از تشدید تنش بود. به عنوان مثال، ما هنوز معتقدیم که یک مسیر دیپلماتیک به‌ویژه در لبنان وجود دارد.»

از آغاز جنگ غزه، مقاومت حزب‌الله لبنان اولین حزبی بود که با حمایت مردم فلسطین عملیات خود را علیه شمال سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد و صهیونیست‌ها را از ترس تخلیه شهرک‌ها را برانگیخت. و شهرهای ارواح در برخی از نقاط شمال ایجاد شد. اخیرا رژیم صهیونیستی بازگشت صهیونیست ها به شمال را یکی از اهداف جنگ قرار داده است که پس از آن انفجارهای مهیب دستگاه های ارتباطی مقاومت حزب الله آغاز شد و به نظر می رسد هدف صهیونیست ها زورگیری است. مقاومت برای پذیرش آتش بس همزمان رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی از ترس عملیات حزب الله به سمت مرز شمالی حرکت کردند و گمانه زنی هایی درباره احتمال انجام عملیات از سوی این رژیم وجود دارد.

به عنوان اظهار بی اطلاعی از ارتباط آمریکا با ژاپن و تایوان در مورد انفجارهای لبنان

از سوی دیگر، مشاور ارتباطات امنیت ملی در کاخ سفید گفت که از تماس با همتایان ژاپنی یا تایوانی خود در خصوص انفجارهای لبنان اطلاعی نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، کربی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: من از چنین ارتباطی آگاه نیستم.

اظهارات کربی در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار مبنی بر اینکه آیا کاخ سفید با همتایان ژاپنی و تایوانی خود تماس گرفته است یا خیر، بیان شد. پیش از این گزارش هایی از ساخت دستگاه های ارتباطی که در بمب گذاری های لبنان در ژاپن و تایوان شرکت داشتند، منتشر شده بود. این شرکت تایوانی می گوید که حق تولید پیجر با برند خود را به شرکتی در بوداپست اعطا کرده است، اما شرکت مجارستانی هرگونه دخالت در تولید این پیجرها را رد می کند. نام شرکت ژاپنی نیز پس از صحبت در مورد انفجار در رادیو نیروی مقاومت مطرح شد و این شرکت از آغاز تحقیقات خبر داد.

تبلیغات بنری