اخبار اخبار اقتصادی

سوخت بورس تمام شد؟

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، بورس طی چهار روز کاری پس از انتخابات ریاست جمهوری دو روز رشد چشمگیر و دو روز افت جزئی را تجربه کرد. پس از رشد 88 هزار و 37 هزار واحدی بازار مالی در روزهای شنبه و یکشنبه، این بازار در روز گذشته 5 هزار و 134 واحد و امروز 4 هزار و 279 واحد از دست داد. در حال حاضر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 2 میلیون و 217 هزار و 200 واحد است.

شاخص هم وزن در روز سه شنبه با افت 327 واحدی به رقم 709 هزار و 706 واحد رسید.

بیش از ۲۷۴ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

آیا سوخت بورس تمام شده است؟نقشه بورس – سه شنبه 28 تیر 1403 ه

کرایه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت اما شیبنا و وب میلت تاثیر منفی داشتند. زوب، شستا و اسطوخودوس نیز نمادهای پرکاربردی بودند که هر سه نماد قرمز شدند.

نرخ ارز ایران نیز در روز سه شنبه 154 واحد کاهش یافت و شاخص آن به 22 هزار و 845 واحد رسید.

تعداد معاملات خارج از بورس امروز به 222 هزار معامله به ارزش 10 هزار میلیارد تومان رسید.

پیپاس و آریا تأثیر منفی روی فارابوس گذاشتند، اما آرین تأثیر مثبتی ایجاد کرد. از نمادهایی می توان به معین، شوام و کرومیت نیز اشاره کرد که پرتیراژ وسیعی دارند.

کارشناس: بورس در بهترین موقعیت سرمایه گذاری قرار دارد

به نظر می رسد تاثیر روانی انتخاب رئیس دولت چهاردهم بر بازار سرمایه به تدریج کاهش یافته است. این در حالی است که یکی از کارشناسان صنعت معتقد است با توجه به اینکه بورس اکنون در بهترین موقعیت سرمایه گذاری قرار دارد، این بازار می تواند تا پایان سال مورد توجه سرمایه گذاران باشد.

سید فرهنگ حسینی در این خصوص گفت: پس از چند هفته نوسانات، بازار به سمت جهش ارزش معاملات گرایش پیدا کرد و در این راستا ارزش معاملات از دو به بیش از 8 هزار میلیارد تومان رسید که نشان از حضور دارد. افراد حقیقی به عنوان خریدار و ورود پول سهامداران خرد به بازار.

حسینی به بلاتکلیفی در خصوص سیاست های اقتصادی دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: علیرغم خوش بینی هایی که در خصوص اظهارات مشاوران رئیس جمهور منتخب به وجود آمد، بازار در انتظار انتصاب دولت و اعلام رسمی برنامه ها است، بنابراین بازار پس از رشد حدود 10 درصدی در بسیاری از نمادها، وارد مرحله احتیاط شده است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: از سوی دیگر بانک مرکزی در هفته های اخیر سیاست انبساطی را در پیش گرفت و پول از طریق بازار آزاد پمپاژ شد.

کاهش تدریجی رشد بازار مسکن و نرخ سود بانکی

وی معتقد است نرخ سود به زیر 30 درصد کاهش می یابد و عملکرد ماهانه بازار مسکن حاکی از رشد ضعیف قیمت ها نسبت به سایر بازارها است.

حسینی با بیان اینکه قیمت دلار به دلیل تجدیدنظر در انتظارات تمایل چندانی به رشد ندارد، گفت: با توجه به چنین شرایطی تورم رو به کاهش است و تورم تولیدکننده به زیر 30 درصد رسیده است که می تواند متغیری کلیدی برای کاهش تورم باشد. تورم مصرف کننده در ماه های آینده

این کارشناس صنعت با اشاره به اینکه بازار سرمایه می تواند توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند، گفت: سیگنال های ایجاد شده توسط تک نرخی شدن ارز منجر به جذابیت گروه های صادرات محور شد.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بودجه در خصوص مالیات بر وجوه ریسک های آن را از بازار بالا برد، خاطرنشان کرد: پیگیری و اصلاح آیین نامه قیمت گذاری خوراک و فرآورده های نفتی سودآوری گروه پالایشی را بهبود بخشید که تاثیری در تغییر قیمت ها نداشت. فرآیند معاملات بازار

حسینی بر دیدگاه بازار سرمایه در خصوص سهام گروه خودرو تاکید کرد و گفت: اکنون شاهد عملکرد خودروسازان تجاری هستیم و خودروسازان خودروهای سواری به دنبال مجوز تجدید ارزیابی هستند که می تواند به خروج این گروه از ماده 141 کمک کند. “.

این فعال صنعت با تاکید بر اینکه هم اکنون بازار در بهترین موقعیت سرمایه گذاری قرار دارد، گفت: مجموع این موضوعات شامل تصمیمات و پیگیری های سازمان بورس در زمان مناسب می شود که مسیر بورس را تغییر داد.

وی با اعلام اینکه P/E بازار به کمتر از هفت واحد رسید، افزود: تقسیم سود انجمن ها تا پایان تیرماه می تواند تاثیر بسزایی در بازار و جهت گیری آن تا پایان سال داشته باشد. .

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال