اخبار اخبار ورزشی

سهمیه بازیکن خارجی افزایش می‌یابد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره افزایش سقف بودجه تیم های آسیایی گفت: اعلام کردند به دلیل رعایت نکردن قانون سقف بودجه تغییر می کند. اگر مقررات را مرور کنید متوجه می شوید که سقف بودجه تغییر نکرده و سر جای خود باقی مانده است. چیزی که تغییر کرده بحث پاداش تیم های آسیایی است. پاداش آسیایی ها به حدی بود که نخبگان 800 هزار دلار و لیگ پایین (سطح دوم) 300 هزار دلار دریافت کردند و فدراسیون این را در نظر گرفت. در نسخه مقرر شده است که مبلغ خالص پرداختی به تیم های آسیایی باید به بودجه آن تیم ها اضافه شود. با توجه به اینکه با صعود به سطوح بالاتر، جوایز اضافه می شود، ما حساب آن را انجام داده ایم. جلسات متعددی برگزار کرده ایم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم. هفته گذشته تیم های عربی روش خود را تغییر دادند و سهم خود را از بازیکنان خارجی افزایش دادند و این سهم حتی در زمان برگزاری مسابقات آسیایی نیز افزایش یافت. این موضوع فشار مضاعفی را به باشگاه های ایرانی وارد می کند که به نوعی تیم ملی ما هستند. 75 درصد از سهم لیگ الیت به نتایج تیم ها در مسابقات مربوط می شود و به همین دلیل سهم ما در این لیگ در سال آینده کاهش یافته است. بخشی زیرساخت و بخشی نتایج تیم ملی آن کشور است که اگر نتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم این سهم کمتر می شود. با این وضعیت و درخواست بسیاری از کارشناسان و همچنین کتبی، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سقف بودجه تیم های لیگ الیت به یک میلیون و سیصد هزار دلار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

وی با تعجب گفت: چرا افزایش بودجه تیم های آسیایی دیر اعلام شد؟ قنبرزاده مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به اظهارات تند درویش گفت: یک نکته را فراموش نکنید و آن اینکه برخی از دوستان عجله داشتند من قبول دارم که اگر زودتر اعلام می شد قدرت تصمیم گیری تیم ها بود بهتر بوده اند هفته گذشته متوجه شدیم که امارات و عربستان سهمیه خود را افزایش داده اند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز سهمیه خارجی ها را افزایش داده است. تا 19 آبان ماه فرصت داریم تا سه بازیکن را به فهرست آسیایی اضافه کنیم. برخی از باشگاه ها خواهان افزایش سهمیه بازیکنان خارجی شدند. نظر شخصی من این است که باید انجام شود. آستون اورونوف پرسپولیس هم چون پارسال این تیم سهمیه زیر 25 سال نداشت می تواند در لیست قرار بگیرد و ضرری ندارد و قطعا اصلاح می شود. ما یک خانواده فوتبالی هستیم و به دلیل اینکه نمی‌خواهیم به خودمان شک کنیم، قوانین را با طرفداری وضع نمی‌کنیم.

قنبرزاده در پاسخ به سوال خبرنگار توژال گفت: قطعاً 300 تا 500 هزار دلار علاوه بر 800 هزار دلار دریافت خواهند کرد که تفاوت در این مورد 500 هزار دلار است. برای دسته دوم هم یک میلیون دلار است و دو باشگاه تراکتورسازی و سپاهان تراز مالی مثبتی دارند.

وی با اعلام اینکه «مشکل دریافت پاداش باشگاه های ایرانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا حل شده است»، گفت: سال گذشته به صورت نقدی دریافت می کردند یا در حال تسویه حساب بودند. هر تصمیمی در هر عملیاتی یک سری مزایا و معایب دارد، اما گاهی اوقات تیم شما باید در دقایق پایانی مسابقه با توجه به تیم حریف تاکتیک خود را تغییر دهد. پس از پذیرش نظر منطقی کارشناسان، قوانین را اصلاح کردیم که انشاالله در جلسه روز شنبه تصمیم گیری خواهد شد. فکر می کنم از آن برای بحث افزایش بازیکنان خارجی استفاده شود.

قنبرزاده در پاسخ به معما: چگونه نبی در حالی که در خواب مصنوعی بود با افزایش بودجه موافقت کرد؟ وی گفت: شکی نیست که این امر بدون تایید هیات مدیره محقق نخواهد شد. تا آنجا که من می دانم، اکثر اعضای هیئت مدیره موافق بودند، اگرچه انتقاداتی نیز داشتند. در هیات مدیره اگر 50 درصد موافق باشند این رای اعلام می شود و اشکالی ندارد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال