اخبار اخبار فرهنگی

سفارت چین توصیه «پرهیز از سفر به ایران» را حذف کرد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، مسلم شجاعی توضیح داد: سفارت چین در تهران از اردیبهشت ماه سال جاری «اخطار زرد» را در سایت خود به ویژه برای اتباع خود منتشر کرده است که بر اساس آن سفر به جمهوری اسلامی ایران باید انجام شود. در صورت لزوم با احتیاط انجام شود.

وی افزود: بر اساس این اقدام محدودیت هایی برای اعزام گردشگران و گروه های چینی به صورت انفرادی به ایران اعمال شده است.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: با پیگیری های دقیق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه برای شفاف سازی شرایط واقعی و تکمیل امنیت کشور، توصیه به «با احتیاط سفر به ایران» حذف شد. این در حالی است که از 15 مارس 2023 برابر با 24 مارس 1401، شهروندان چینی مجاز به سفر به 40 کشور از جمله ایران هستند.

شجاعی همچنین گفت: سطح روابط دیپلماتیک ایران و چین در حال حاضر بالا است تا جایی که نماینده جمهوری خلق چین نیز در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان و هیئت های مختلف تجاری چین حضور دارد. در هفته های آینده وارد ایران می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع سنتی بیان کرد: فرصت بهره مندی از دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان جهان اسلام جمهوری ایران آمادگی بهره مندی از بازار پررونق گردشگری در چین را دارد و فعالان گردشگری کشورمان می توانند مبادلات گردشگران را پرداخت کنند.

چین یکی از بازارهای هدف گردشگری ایران است و ایران در جولای 2018 صدور ویزا برای شهروندان خود را لغو کرد.

بر این اساس، شهروندان چینی می توانند به مدت 21 روز بدون ویزا به ایران سفر کنند. ایران برای جذب گردشگران چینی در پایان سال گذشته بیش از 200 قطعه تاریخی را از موزه ملی برای نمایش به چین فرستاد و این آثار همچنان در موزه شانگهای در حال نمایش است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال