اخبار اخبار فرهنگی

سرگرمی و آموزش در «یورو۲۴»

تبلیغات بنری


شبکه خصوصی ورزش امسال در آستانه جام ملت های اروپا برنامه یورو 24 را پخش کرد که از ابتدا و با معرفی مجری و کارشناسان حاضر در آن کنجکاوی بسیاری را در بین مخاطبان برانگیخت.

حضور نام هایی چون جواد خبانی، اشکان دژاجی، خداداد عزیزی و رسول مجیدی برای جذب گروه های مختلف فوتبال دوستان با سلایق مختلف به این برنامه تلویزیونی کافی است. اما جدای از حضور نام ها و چهره ها، برگ برنده «یورو 24» را می توان شکل محتوا و نحوه ارائه آن دانست. سازندگان این برنامه با هر قسمت تعداد زیادی بیننده تلویزیون را سرگرم می کنند.

«یورو 24» با بخش‌های مختلف و ریتم مناسب علاوه بر حضور فعال و مؤثر مجریان و کارشناسان برنامه باعث می‌شود که هیجان مسابقات یورو در این قالب ویژه برنامه به صورت پویا به مخاطبان منتقل شود.

به نظر می رسد اصل اساسی یورو 24 بر آموزش مردم و افزایش سطح دانش آنها در مورد فوتبال به شکلی سرگرم کننده و جذاب است.

در «یورو 24» خبری از پخش زنده مسابقات جام حذفی نیست و تلویزیون وظیفه پوشش این رویداد را تنها به شبکه سه واگذار کرد که تا حدودی می توان آن را یکی از ایرادات این برنامه دانست. پخش این مسابقات دوره یورو از چارچوب شبکه ورزش در ادامه رویکرد این برنامه بود و با ارائه بحث های کارشناسی در طول هر مسابقه، مخاطبان می توانستند امکان تماشای لحظه ای و عملی را پیدا کنند. ضمن آشنایی با جهت و نحوه برخورد تیم ها با هر مسابقه با نگاهی دقیق تر به پشت صحنه هر مسابقه.

سرگرمی و آموزش در

بیشتر مطالب تولیدی این برنامه حاوی نکات فنی و بعضاً نظری درباره فوتبال است و این نکته به ویژه برای مخاطبان جوان و نوجوان می تواند حاوی آموزش های زیادی باشد. به عنوان مثال پس از پخش هر مسابقه، تیم آنالیز فنی این برنامه نکاتی را با گرافیکی جذاب و قابل فهم در اختیار کارشناسان و مجریان برنامه قرار می دهد تا بتوانند به تحلیل مسائل فنی و سبک بازی هر تیم بپردازند. چگونه گل ها چک می کنند تا نکات مهم را به مخاطبان خود ارائه دهند.

فوتبال این روزها بیش از هر زمان دیگری علمی و تاکتیکی شده است و بررسی نحوه به ثمر رساندن بیشترین گل در یورو 2024 این گفته را ثابت می کند.

در این برنامه ساختارهای دفاعی هر تیم، وظایف بازیکنان در زمین و تاکتیک های رسیدن به دروازه حریف به صورت جامع و با بهره گیری از عناصر گرافیکی طراحی شده و هر کدام چندین بار پخش شده و از اصطلاحات تخصصی استفاده می شود. در این زمینه، تا بتواند آموخته های خود را در ذهن مربیان حرفه ای تثبیت کند.

داشتن ذهنی پویا در مجریان این برنامه، ایجاد نوعی ارتباط بین برخی از مسابقات این دوره از مسابقات با مسابقات قبلی تیم ها و بحث در مورد تغییرات تاکتیکی انجام شده نیز از دیگر بخش های مهم این آیتم برنامه است.

در واقع بحث و تحلیل فنی مسابقات که پس از پایان هر مسابقه در سریع ترین زمان ممکن ارائه می شود، علاوه بر معرفی علاقمندان به فوتبال، با حضور کارشناسان و مجریان آشنا به مسائل تاکتیکی ارائه می شود. آنها را اصطلاحات تخصصی، آنها را به یادگیری در مورد موضوعات روز و پیچیدگی های فنی یک مسابقه فوتبال هدایت می کند. حتی اختلاف نظر میهمانان برنامه و تفاوت رویکردهای هر یک از آنها در تحلیل این مسابقات جام، زمینه شکل گیری نوعی رویکرد آموزشی تقابلی را فراهم می کند.

علاوه بر این، تیم تولید یورو 24 عناصر مختلفی را در رابطه با تیم ها و پیشرفت آنها در طول تاریخ ارائه می دهد، علاوه بر این فرصتی را برای یادآوری دوستانی که با نسل های قبلی بازیکنان فوتبال بازی می کردند، به نوعی توسعه می دهد. برای هر تیم و چگونگی شکل گیری ساختار و بررسی فرم فعلی آن.

سرگرمی و آموزش در

یورو 24 سعی دارد با رویکردی تحلیلی و فنی در دپارتمان دیگری مانند میز خبر آخرین اخبار مربوط به جام را در اختیار مردم قرار دهد. همچنین حضور کارشناسان برجسته داوری از جمله نوید مظفری و مسعود مرادی، یورو 24 را به یک برنامه فوتبالی جامع تبدیل می کند که علاوه بر پوشش حرفه ای رویدادهای مربوط به هر مسابقه از منظر فنی و آموزشی، لحظات لذت بخشی را نیز برای علاقمندان به فوتبال رقم می زند.

یکی از عوامل جذاب یورو 24 ارتباط مستقیم با سهیل حسن زاده خبرنگار اعزامی به آلمان است.

در میان انبوه برنامه‌های مرتبط با این دوره از رقابت‌ها و پخش از تلویزیون، سکوها و فضای مجازی، «یورو 24» تنها برنامه‌ای است که با تهیه گزارش‌هایی از محل برگزاری مسابقات، حال تماشاگران را از حال هواداران این تیم آگاه می‌کند. تیم ها و جو فعلی آلمان این کار را می کند. در روزگاری که فوتبال جهت‌گیری‌های متفاوتی پیدا کرد و بحث‌های مرتبط با آن وارد حوزه‌های تخصصی مانند جامعه‌شناسی شد، برنامه‌ای مدرن با شاخص‌های استاندارد مانند یورو ۲۴ با استفاده از ویژگی‌های متنی خلاقانه و با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های بصری تهیه و تدوین شد. محتوا گامی رو به جلو در حوزه برنامه سازی تلویزیونی است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال