اخبار اخبار عمومی

سرپرست سازمان خصوصی سازی: مولدسازی یک راهبرد است

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال سازمان خصوصی سازی، چهاردهمین جلسه کمیته راهبری تولید دارایی های دولتی امروز (شنبه 5 خرداد 1403) با حضور مدیران کل امور اقتصادی و دارایی کشور برگزار شد. خوزستان و اردبیل. شهرستان ها

ابراهیم بازیان، رئیس سازمان خصوصی سازی در این جلسه گفت: در راستای اجرای تولید در کشور، در صورت نیاز، مجوز شناسایی و واگذاری اموال مازاد را خواهیم گرفت. علاوه بر این در اجرای تولید در کشور نیز مقاومت هایی وجود دارد و باید دستگاه هایی که در این زمینه مانع ایجاد می کنند شناسایی شوند.

وی با اشاره به آسیب شناسی موانعی که بر سر راه بهره وری در کشور وجود دارد، افزود: عملکرد استان خوزستان در زمینه شناسایی املاک مازاد بسیار عالی بود اما در زمینه گسترش مازاد فعالیت کم بود. املاک و مستغلات در این استان که باید همچنان بر روی او یافت شود

رئیس سازمان خصوصی سازی ارزیابی املاک مازاد دولتی در استان خوزستان را نامطلوب توصیف کرد و گفت: باید موانع بهره وری در استان ها شناسایی شود تا شاهد تبدیل استان ها از جایگاه تولیدی باشیم.

باگیان با بیان اینکه بهره وری راهبردی است و نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: شهید رئیسی همواره تاکید داشتند که درآمد حاصل از بهره وری به سمت تکمیل پروژه های ناقص باشد.

افزایش 578 درصدی شناسایی ملک در خوزستان

امیر احمدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری خوزستان در این جلسه با اشاره به اینکه دستورالعمل تولید جامع است، گفت: در سال 1400 112 مورد، در سال 1402 612 مورد و در سال 1403 بوده و 36 مورد بوده است. تاکنون در این استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد املاکی که در فرآیند تولید در این استانداری شناسایی شد به 760 ملک رسید، افزود: از این تعداد 588 مورد مورد تایید تیم تولیدی استانداری و 539 مورد نیز به همین تعداد مورد تایید کمیته عالی استانداری قرار گرفته است. . تولید

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: در سال 1402 هجری شمسی نسبت به 3 سال قبل در این استان رشد 578 درصدی در شناسایی املاک ثبت شد. همچنین ارزش کل املاک شناسایی شده در خوزستان تاکنون به حدود 30 هزار میلیارد تومان (30 همات) رسیده است. در عین حال 121 مورد منجر به ارزش افزوده و 60 مورد نیز منجر به ارزش گذاری اموال مازاد دستگاه های اجرایی در استان خوزستان شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی: بهره وری یک استراتژی است

شناسایی 53 ملک مازاد از سال 1402 در استانداری اردبیل

یعقوب نژاد محمد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری اردبیل نیز در این جلسه اعلام کرد: از ابتدای سال 1402 هجری شمسی تاکنون 53 ملک در استانداری اردبیل شناسایی شده که در نهایت از این تعداد 35 ملک فاقد مشکل قانونی، مالکیتی هستند. اسناد و مدارک و غیره و کارگروه نگهداری و تکمیل آن و عودت 18 پرونده به دلیل مشکلات مختلف بویژه دعاوی و عدم امکان مستندسازی مراجع اجرایی.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری اردبیل افزود: از 35 ملک و اراضی موجود در استانداری اردبیل که در کارگروه تولیدی استانداری به تصویب رسیده است، تاکنون 25 ملک به تصویب شورای عالی رسیده است.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان خصوصی سازی راهکارهای لازم را در خصوص چالش های پیش رو و مشکلات تولید در استان های خوزستان و اردبیل ارائه کرد.

مشام بلوروش رئیس مرکز ملی تولید دارایی های دولتی و مدیران مناطق 2، 1 و 3 این مرکز نیز به سوالات مدیران کل خوزستان و اردبیل در حوزه تولید پاسخ داد و مشکلات تولید در حوزه تولید را تحلیل کرد. این دو استان

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال