اخبار اخبار سیاسی

سرما و باد در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته

تبلیغات بنری


صادق زیان در گفت و گو با کارشناس اقتصادی ایران وی در خصوص پیش بینی هوای مناطق کوهستانی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه (5 و 7 مهرماه) گفت: وزش باد شدید در ارتفاعات و قله های شمال غرب البرز، با شدت کمتر در ارتفاعات زاگرس، هوای پایدار در بیشتر مناطق پدیدار می شود. مناطق کوهستانی کشور، بارش پراکنده باران و احتمال رعد و برق در ارتفاعات شمال غرب کشور.

وی ادامه داد: بارش باران و احتمال رعد و برق در ارتفاعات البرز غربی از روز جمعه به ویژه در ساعات عصر و شب علاوه بر آلودگی مه و دید افقی کم و تداوم بارندگی تا اواسط هفته آینده و تداوم بارش ها. کاهش محسوس دما در اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور پیش بینی نمی شود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان کل هواشناسی کشور افزود: در سایر مناطق کوهستانی کشور و به دلیل پایداری هوا، وزش باد، گاهی وزش باد شدید به ویژه در بعدازظهر تا عصر یکی از مهمترین پدیده های آب و هوایی به حساب می آید، زیرا در برخی مناطق با گرد و غبار همراه است.

وی درباره وضعیت جوی شمال تهران گفت: در پایان هفته هوا صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و در بعدازظهر و عصر افزایش ابر و احتمال بارش موقت باران وجود دارد. انتظار می رود.

زایان از هشدار کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: با توجه به پایین بودن دما به ویژه در ساعات عصر تا اوایل صبح در نیمه شمالی کشور به ویژه در روز جمعه سفر در مناطق کوهستانی توصیه می شود. مناطق علاوه بر کمپینگ و شب مانی، ضمن تهیه وسایل گرمایشی و پوشاک مناسب با توجه به شرایط فصلی ریزش سنگ، در انتخاب محل کمپینگ و پیمودن مسیر و کوهنوردی باید نکات ایمنی را در نظر گرفت.

تبلیغات بنری