اخبار اخبار فرهنگی

ستاد هوش مصنوعی صداوسیما افتتاح می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، حسن صفرعلی، مدیر روابط بین الملل سیترا در این باره توضیح داد: یکی از برنامه های سالن هوش مصنوعی برای سومین نمایشگاه رستا، معرفی و افتتاح ستاد هوش مصنوعی کشور است. شرکت صدا و سیما که پنجم شهریورماه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما در سومین نمایشگاه «راستا» افتتاح می شود.

مدیر روابط بین الملل صدا و سیما در تشریح برنامه افتتاح ستاد هوش مصنوعی صدا و سیما در سومین نمایشگاه «راستا» گفت: قرار است سه کمیسیون برای ستاد هوش مصنوعی صدا و سیما در روز افتتاحیه، با سه موضوع مختلف در صنعت صدا، تصویر، رادیو و تلویزیون.

وی افزود: کمیته ها با محور هوش مصنوعی در مدیریت رسانه، هوش مصنوعی در صنعت رسانه و تولید محتوا و هوش مصنوعی در تنظیم مقررات کار می کنند و کمیته هوش مصنوعی در تنظیم مقررات، سازمان نظارتی انتشار صوت و شنیداری را بر عهده دارد. . رسانه های تصویری در فضای مجازی، یا پوشش. این سه کمیته در روز افتتاحیه فعال خواهند بود و جلسه اختتامیه نیز عصر همان روز برگزار خواهد شد. در واقع راه اندازی ستاد هوش مصنوعی صدا و سیما همزمان با جلسه نهایی کمیته ها خواهد بود.

صفرعلی افزود: علاوه بر این رویداد، 12 شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی داریم که با سیستم های هوش مصنوعی در سه بخش رسانه، اپلیکیشن های عمومی، اپلیکیشن های سیاست گذاری و نرم افزار در حوزه هوش مصنوعی کار می کنند. . هوش این 12 شرکت از بین 40 شرکت مطرح کشور انتخاب شدند.

وی افزود: این شرکت ها در حوزه های مختلف رسانه ای، صوتی، تصویری، متنی و خبری فعالیت می کنند. ما شاهد تنوع فعالیت در زمینه تولید، عرضه و توزیع محتوا در این شرکت ها هستیم. تلاش برای انتخاب شرکت هایی که به نتایج دست یافتند انجام شد.

صفرعلی خاطرنشان کرد: شرکت هایی در بخش دولتی هستند که ابزارهای عمومی را ارائه می کنند. به عنوان مثال، شرکت هایی که ابزارهایی را ارائه می دهند که عموم مردم به صورت روزانه بدون محدودیت سنی از آنها استفاده می کنند، در این قسمت قرار دارند.

وی ادامه داد: تعداد کمی از شرکت ها نیز در حوزه سیاست گذاری فعال هستند، یعنی در حال مطالعه مبانی و فرصت های تحقیقات آتی در حوزه هوش مصنوعی در موضوعات علمی هستند.

مدیر روابط بین الملل سیترا گفت: در این نمایشگاه برای شرکت کنندگان در جلسات و شرکت کنندگان در برنامه های تالار هوش مصنوعی گواهی رسمی معتبر صادر می کنیم.

صفرعلی در نهایت گفت: این انجمن به عنوان نقطه اهرمی برای پلتفرم های عرضه محور برای استفاده از این سیستم ها خواهد بود. این امکان را فراهم کرده ایم تا از پلتفرم هایی که از سامانه هوشمند برای حضور در نمایشگاه های بین المللی استفاده می کنند، از جمله نمایشگاه جیتکس امارات که 23 مهرماه برگزار می شود، حمایت کنیم.

به گزارش توژال، سومین نمایشگاه ملی رسانه های جامع سمعی و بصری ایران (رستا) از 26 تا 29 شهریور ماه سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال