اخبار اخبار تکنولوژی

سامانه‌های دانشگاه تهران نیازمند تحول اساسی است

تبلیغات بنری


به گزارش روز یکشنبه گروه علمی «توژال» از دانشگاه تهران، محمد الخوانساری وی افزود: اولویت‌های هر چهار حوزه کاری این نماینده شامل «زیرساخت‌ها و مرکز داده»، «سیستم‌های اطلاعاتی»، «یادگیری الکترونیکی و مدیریت دانش» و «فناوری‌های نوین و دفتر خدمات» است. به صورت الکترونیکی و حضوری از مراجع ذیربط که استخراج کردیم تا اردیبهشت مسیرمان کاملاً روشن و روشن باشد. این رویه با هدف اولویت بندی موضوعات اجرا شد تا دغدغه اصلی دست اندرکاران دانشگاه اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان برطرف شود و همه بتوانند بدون نگرانی به فعالیت خود بپردازند.

الخوانساری گسترش استفاده از سامانه میز خدمت به آدرس sd.ut.ac.ir و افزودن قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را مهم دانست و افزود: دستیار هوشمند «چت بات» در اکثر سامانه های دانشگاهی طراحی و راه اندازی شده است با استفاده از این ابزار افراد می توانند به راحتی به جای تماس های متعدد، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. این اقدام مهم هم اکنون آغاز شده و در حال گسترش است. معرفی این دستیار هوشمند که بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده است در https://mycloud.ut.ac.ir/s/PgfaLrXZx5XHXM3 قابل دسترسی است. همچنین با گسترش استفاده از میز خدمت در سایر حوزه های دانشگاه می توان از این قابلیت در آن مناطق نیز بهره برد.

معاون فناوری های دیجیتال دانشگاه اعلام کرد: در صورتی که کاربران در استفاده از سامانه ها و خدمات مختلف فناوری اطلاعات با مشکلی مواجه شوند، بهترین راه ثبت آن مشکل در سامانه میز خدمت به صورت تیکت است. همکاران ما در مدت کوتاهی در میز خدمات به آنها پاسخ خواهند داد.

خوانساری با اشاره به مشکل محدودیت حجم ایمیل در دانشگاه گفت: ارتباط مستمر اساتید و دانشجویان باید با تقویت سامانه ایمیل در دانشگاه تهران تقویت شود. بنابراین از اواخر آذرماه حجم ایمیل را برای کاربران پیشرفته تا حد امکان به صورت محدود افزایش خواهیم داد. طبیعتا این کار تنها با بهبود و افزایش بهره وری شرایط موجود محقق می شود و دامنه آن محدود خواهد بود.

معاون فناوری های دیجیتال راه حل میان مدت برای رفع این مشکلات را خرید و تهیه تجهیزات ذخیره سازی لازم برای این منظور دانست و افزود: در این راستا مکاتبات لازم با معاونت برنامه ریزی و توسعه انجام شده است. . از منابعی که در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم تجهیزات مورد نیاز برای این کار را فراهم کنیم

ادامه مطلب

سیستم های دانشگاه تهران نیازمند تحولی اساسی است

معاون فناوری دیجیتال درباره دسترسی به اینترنت گفت: پهنای باند دانشگاه در سال های اخیر ثابت بوده و افزایش نیافته است. همچنین تجهیزات مورد نیاز برای رسیدن از مرکز فناوری اطلاعات به مدارس و دانشکده ها دارای دو لایه متفاوت (شبکه اصلی و شبکه دسترسی) می باشد و برای دریافت خدمات مناسب، علاوه بر افزایش پهنای باند دانشگاه که در بالا ذکر شد، تجهیزات موجود در هر دو لایه باید ارتقا داده شوند. ارتقای تجهیزات لایه 2 یا شبکه دسترسی بر عهده مدارس، دانشکده ها و خوابگاه هاست و بدیهی است در صورت عدم ارتقاء، بهبود و ارتقاء شبکه اصلی و افزایش پهنای باند اینترنت به تنهایی مؤثر نخواهد بود.

الخوانساری تاکید کرد: در داخل هر مدرسه و پردیس دانشگاه، مدیران محترم باید امکانات توزیع اینترنت را فراهم کنند. خوب انجام شد، اما قطعا نیاز به به روز رسانی دارد. معاونت فناوری های دیجیتال آمادگی دارد تا با ارزیابی وضعیت موجود و طراحی جدید به هر دانشکده یا آموزشگاهی که نیاز دارد کمک کند.

خاطرنشان کرد: با بهینه سازی می توان استفاده از حداکثر پهنای باند را برای شرایط فعلی تسهیل کرد. بنابراین بهبود پهنای باند مصرفی به فوریت در دستور کار معاونت آموزشی قرار گرفته و پهنای باند اینترنت برای کاربران چه از نظر سرعت و چه از نظر حجم اختصاص یافته به اساتید، دانشجویان و کارکنان به طور گسترده افزایش یافته است. مبنای تجربی. پس از انقضای حجم تخصیص یافته قبلی، این افزایش برای همه گروه های کاربری اعمال خواهد شد. البته ادامه این اقدام به ارزیابی پهنای باند استفاده شده توسط کاربران و بازخورد کاربران بستگی دارد، زیرا این امر نباید باعث ازدحام ترافیک کاربران و افت کیفیت خدمات پهنای باند شود. اما تا زمانی که پهنای باند مورد نیاز که مستلزم تامین منابع مالی لازم است، تامین نشود، چنین اقداماتی می تواند کیفیت خدمات ارائه شده را به طور نسبی بهبود بخشد. البته برای افزایش پهنای باند، اقداماتی برای بهینه‌سازی استفاده از فناوری با توجه به قابلیت‌ها و نیازهای رایج و رایج آغاز شده است.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist