اخبار اخبار فرهنگی

سال‌ها سکوت بی‌شرمانه نویسنده برنده نوبل

تبلیغات بنری


به گزارش گاردین، آندریا رابین اسکینر، دختر آلیس مونرو، برنده جایزه نوبل، مدعی شد که ناپدری اش در کودکی به او تجاوز جنسی کرده و مادرش حتی پس از اعتراف او به تجاوز در کنارش بوده است. .

اسکینر در مقاله ای که توسط روزنامه کانادایی تورنتو استار منتشر شد، این اتهامات را فاش کرد و در آن اظهار داشت که ناپدری اش جرالد فرمالین در سال 1976 هنگامی که او 9 ساله بود به او تجاوز جنسی کرد.

دختر آلیس مونرو، آندریا رابین اسکینر، زمانی که او نوجوان شد، همین را گفت

ناپدری او سوء استفاده از او را متوقف کرد، اما او به پرخوری عصبی، بی خوابی و میگرن مبتلا شد که او آن را به سوء استفاده جنسی نسبت می دهد.

در سال 2005، اسکینر به پلیس رفت و جرالد فراملین را که در آن زمان 80 سال داشت، به تجاوز جنسی متهم کرد. در سال 2013 با او زندگی کرد.

مونرو که یکی از بزرگترین رمان نویسان تمام دوران به شمار می رفت و در سال 2013 برنده جایزه نوبل ادبیات شد، ماه گذشته در سن 92 سالگی درگذشت.

اسکینر گفت: «اولین بار در سال 1992، زمانی که 20 ساله بودم، به مادرم گفتم و مادرم به طور موقت همسرش را ترک کرده بود.» من خیلی دیر به او گفتم و در واقع، هر اتفاقی که افتاد بین من و ناپدری ام بود و ربطی به او نداشت.

به گزارش گاردین، آلیس مونرو دخترش گفت: «اکنون این داستان بخشی از داستان‌هایی است که مردم درباره مادرم می‌گویند و من هرگز نمی‌خواهم مصاحبه یا زندگی انجام دهم.» با واقعیتی که برای من اتفاق افتاد، واقعیتی که مادرم با آن روبرو شد، متفاوت بود، اما او تصمیم گرفت در کنار متجاوز بماند و از او محافظت کند.»

آلیس مونرو چندین سال پیش بازنشستگی خود را از دنیای نویسندگی اعلام کرد و اعلام کرد که احتمالا دیگر هرگز چیزی نخواهد نوشت. او با اعلام اینکه «بهتر است ناگهانی را ترک کنی»، از علاقه مندان آثارش خواست چندین بار کتاب های قدیمی او را که تعدادشان زیاد است، بخوانند.

آلیس مونرو که گاهی همتای چخوف روسی در نظر گرفته می‌شود، برنده جایزه بین‌المللی بوکر در سال 2009 شد.

این نویسنده دو بار در سال‌های 1998 و 2004 برنده جایزه ادبی گیلر شده است و برای «عشق یک زن خوب» برنده جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب در سال 1998 شده است. او دو بار در سال های 2006 و 2008 برنده جایزه داستان کوتاه اوهانری شد و جایزه نویسندگان مشترک المنافع از جمله جوایز او بود.

این نویسنده کانادایی همچنین در سال 2005 مدال افتخار ادبیات را از اتحادیه ملی هنر دریافت کرد و همچنین در سال 2010 نشان شوالیه دو فرانس را دریافت کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال